آفتاب
سردار مومنی:

قوانین راهنمایی و رانندگی باید به‌روز شود

قوانین راهنمایی و رانندگی باید به‌روز شود

جانشین فرمانده ناجا خواستار به‌روز شدن قوانین راهنمایی و رانندگی و توجه ویژه نمایندگان به تصویب قوانین جدید در حوزه راهنمایی و رانندگی در کشور شد.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار اسکندر مومنی صبح امروز در مراسم تودیع و معارفه سردار تقی مهری به‌عنوان رئیس جدید پلیس راهور با ارائه گزارشی از عملکرد ۶ ساله حضور خود به عنوان رئیس پلیس راهور ناجا گفت: در سال ۸۳ با وجود تردد ۷ میلیون خودرو شاهد کشته شدن ۲۸ هزار نفر در تصادفات بودیم که خوشبختانه در پایان سال ۹۳ با وجود افزایش تعداد خودروها، تعداد کشته شدگان سوانح راهنمایی ورانندگی به کمتر از ۱۷ هزار نفر رسید که این امر نشان می دهد هماهنگی بین بخشی و تلاش موثر سازمان ها نقش قابل توجهی در کاهش تلفات جاده ای داشته است.

مومنی در ادامه گفت: برای استمرار کاهش تصادفات چند پیشنهاد دارم که مهمترین آنها به روز کردن قوانین راهنمایی و رانندگی است.

وی با اعلام اینکه استقلال در سازمان استاندارد می تواند نقش مهمی بر افزایش و اعتبار ایمنی خودروها داشته باشد، افزود: سازمان استاندارد باید به‌عنوان یک سازمان فرابخشی فعالیت کند. همچنین ایجاد سیستم یکپارچه امداد و نجات در کشور و تقویت امداد هوایی نیز باید توسعه پیدا کند و جا دارد از همین تریبون از فعالیت ها و تلاش هایی که وزیر بهداشت برای حمایت از بحث امداد هوایی انجام دادند، تشکر کنم.

جانشین فرمانده ناجا همچنین خواستار تعیین مسئول واحد برای بحث معاینه فنی خودروها شد و گفت: در حال حاضر پراکندگی ساختاری در حوزه معاینه فنی وجود دارد و باید برای بهبود وضعیت موجود این سازمان به‌صورت یکپارچه عمل کند.

مومنی همچنین ارتقاء صنعت بیمه در ایجاد امنیت روانی برای مردم را مهم برشمرد و افزود: اگر به همان سهولتی که افراد می توانند خودروهای خود را بیمه کنند، خدمات ایمنی نیز دریافت کنند، گرایش به بیمه در بین خودروداران افزایش پیدا می کند.

وی همچنین خواستار افزایش نظارت بر واردات خودرو در کشور شد و ادامه داد: باید رقابت و نظارت افزایش یابد و اصلاح سیاست واردات نیز در دستور کار مسئولان قرار گیرد. 

جانشین فرمانده ناجا با اعلام اینکه قیمت خودرو و خاص بودن آن به حجم موتور خودرو بستگی ندارد، اعلام کرد: لازم است در کشور مرکز تست جاده ای ایجاد شود؛ چراکه با این حجم تولید خودرو متاسفانه هیچ مرکز تست جاده ای وجود ندارد و خودروسازان مجبورند برای تست جاده ای خودروهای تولیدی را با کشتی به کشورهای دیگر منتقل کرده و در آنها تست جاده ای بگیرند.

مومنی به توسعه سیستم هوشمند و کاهش تنش های موجود در کشور اشاره کرد و گفت: در هر کجایی که سیستم هوشمند نصب شد، تصادفات به حداقل رسید و شما شاهد هستید که در تونل صدر و نیایش صرفا به دلیل استفاده از سیستم های هوشمند شاهد کاهش تصادف بودیم.

جانشین فرمانده ناجا در پایان از رسانه ها خواست که همچنان فرهنگسازی در خصوص قوانین راهنمایی و رانندگی را در دستور کار خود قرار دهند و افزود: اینکه پلیس برای استفاده از کلاه  ایمنی، افزایش جریمه ها و بستن کمربند تلاش می کند، به حدی است که مردم متوجه شوند بکارگیری قوانین باعث افزایش و ارتقاء سلامت خود آنها می شود و پلیس به‌هیچ عنوان قصد ندارد از افزایش جریمه ها استفاده ابزاری کند.

کد N837538

وبگردی