آفتاب

هشدار پاریس نسبت به احتمال تجزیه عراق و سوریه

هشدار پاریس نسبت به احتمال تجزیه عراق و سوریه

وزیر خارجه فرانسه هشدار داد، در صورتی که تلاش‌های بین‌المللی هرچه سریعتر برای مقابله با داعش تقویت نشود و از وقوع کشتارهای دسته جمعی بیشتر جلوگیری نشود، احتمال تقسیم سوریه و عراق وجود دارد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه خبری الجزیره، لوران فابیوس، وزیر خارجه فرانسه در پاسخ به سوال‌های نمایندگان پارلمان این کشور گفت: در عراق و سوریه باید هرچه سریعتر همبستگی بین‌المللی بیشتر شود چرا که در غیر این صورت ما به سمت تجزیه این کشورها با وقوع کشتارهای دسته جمعی جدید و پیامدهای فاجعه بار پیش می‌رویم.

وزیر خارجه فرانسه مدعی شد که سقوط رمادی،‌ مرکز استان الانبار عراق به دست داعش شکستی برای نیروهای امنیتی عراقی است.

وی عنوان داشت: هیچ راه حل نظامی در عراق بدون راهکار سیاسی وجود ندارد و ما از دولت عراق می‌خوهیم تا به تعهدات خود مبنی بر اینکه تمامی اقشار جامعه عراقی در دولت حضور داشته باشند، پایبند باشد.

رئیس دستگاه دیپلماسی فرانسه همچنین خواهان تقویت هرچه سریعتر ائتلاف ضد داعش شد تا این گروه نتواند دست به کشتارهای دسته جمعی در عراق و سوریه بزنند.

فابیوس گفت: در عراق و سوریه هیچ راه حل نظامی در صورت غیاب راهکار سیاسی وجود ندارد.

وزیر خارجه فرانسه همچنین خواهان تشکیل دولت جدیدی در سوریه شد که اعضای آن از مخالفان و طرف‌هایی از نظام بدون حضور بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه تشکیل شود.

وی گفت که فرانسه با همگان در مورد این مساله بحث و گفت‌وگو می‌کند تا به راه حلی برای "نجات سوریه" و "پیروزی بر تروریست‌ها" دست یابد.

انتهای پیام

کد N837317

وبگردی