آفتاب

مرکل و اولاند درباره آینده اتحادیه اروپا مذاکره می‌کنند

مرکل و اولاند درباره آینده اتحادیه اروپا مذاکره می‌کنند

منابع اروپایی اعلام کردند، صدراعظم آلمان و رئیس‌جمهوری فرانسه احتمالا هفته آینده برای برنامه‌های نهایی به منظور یکپارچگی بیشتر منطقه یورو و همزمان با تهدید انگلیس مبنی بر خروجش از اتحادیه اروپا دیدار خواهند کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، منابع آگاه با اشاره به تلاش‌ها و برنامه‌های دولت لندن به منظور خروج از اتحادیه اروپا تصریح کردند، نشست میان آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان و فرانسوا اولاند، رئیس‌جمهوری فرانسه در برلین با حضور ژان کلود یونکر، رئیس کمیسیون اروپا قطعی است.

همچنین موضوع اصلی این نشست نقشه راه مشترک فرانسه و آلمان درباره آینده 19 کشور منطقه یورو است.

این مذاکرات درست چند هفته پس از آن انجام می شود که دیوید کامرون موفق شد برای بار دوم به عنوان نخست وزیر انگلیس انتخاب شود و در مبارزات انتخاباتی نیز قول داده که رفراندومی را در سال 2017 برای خروج از اتحادیه اروپا برگزار کند.

یک منبع اروپایی با تایید نشست برلین ادامه داد، تعمیق و یکپارچگی در اتحادیه مالی و پولی اروپا موسوم به ناحیه یورو روندی است که در مراحل پایانی به سر می‌برد و در حالی مطرح شده که انگلیس قصد خود را برای خروج از اتحادیه اروپا اعلام کرده است. علاوه بر این نشست پیشنهادی برلین از جانب فرانسه و آلمان هم برای تعمیق روابط ناحیه یورو و هم برای تغییر در معاهده‌های موجود مربوط به اتحادیه اروپاست.

مساله مربوط به برگزاری نشست میان مرکل و اولاند در حالی مطرح شده که دیوید کامرون روز دوشنبه در دفتر ریاست جمهوری با یونکر دیدار کرد.

سخنگوی دفتر کامرون پس از این مذاکرات گفت: نخست وزیر این مساله را مطرح کرد که مردم انگلیس نسبت به وضعیت موجود راضی نیستند و معتقدند که اتحادیه اروپا باید برای رویارویی با نگرانی‌های مردم تغییر کند و نیازمند اصلاحات است.

انتهای پیام

کد N837302

وبگردی