آفتاب
بدون تعیین زمانی جدید برای مذاکرات؛

سازمان ملل مذاکرات یمن در ژنو را به تعویق انداخت/بان کی مون ناامید شده است

سازمان ملل مذاکرات یمن در ژنو را به تعویق انداخت/بان کی مون ناامید شده است

دبیرکل سازمان ملل از فرستاده خود به یمن خواست تا مذاکراتی را که قرار بود فردا (پنجشنبه) در ژنو در مورد بحران یمن برگزار شود، به تعویق بیندازد. این در حالی است که هیچ زمان جدیدی برای مذاکرات تعیین نشده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه خبری الجزیره، استفان دوجاریک، سخنگوی بان‌کی‌مون، دبیرکل سازمان ملل اعلام کرد که بان‌کی‌مون نسبت به این مساله احساس ناامیدی می‌کند که نتوانسته است این طرح مهم را در نزدیک‌ترین زمان ممکن آغاز کند و او مجدداً از تمامی طرف‌ها می‌خواهد تا با حسن‌نیت و بدون پیش‌شرط در مذاکرات تحت نظارت سازمان ملل حضور یابند.

وی تصریح کرد که بان‌کی‌مون از اسماعیل ولد شیخ احمد، فرستاده خود به یمن خواست تا تلاش‌هایش را برای رایزنی با دولت یمن و گروه‌های سیاسی یمنی و کشورهای منطقه جهت دستیابی به توافق آتش‌بس فراگیر و ازسرگیری گفت‌وگوی مسالمت‌آمیز دوچندان کند.

دوجاریک در بیانیه‌ای خاطرنشان کرد که دبیرکل سازمان ملل کاملا می‌داند که به تعویق انداختن یا تاخیر در ازسرگیری روند سیاسی به تشدید بحران انسانی‌ای می‌انجامد که به صورت پیوسته در حال وخیم‌تر شدن است.

وی تاکید کرد که تنها راه‌حل پایدار برای بحران یمن دستیابی به سازش سیاسی است که طرف‌ها از طریق مذاکرات بر سر آن توافق کنند.

بان‌کی‌مون براساس این بیانیه همچنین ناخرسندی خود را نسبت به عدم توانایی برای آغاز رایزنی‌ها اظهار کرد و از تمامی طرف‌های ذی‌ربط خواست تا با حسن‌نیت و بدون هیچ پیش‌شرطی در مذاکرات حضور یابند.

انتهای پیام

کد N837279

وبگردی