آفتاب

نخست‌وزیر لیبی از ترور جان سالم به در برد/الثنی: سیاستمداران فاسد قصد ترور من را داشتند

نخست‌وزیر لیبی از ترور جان سالم به در برد/الثنی: سیاستمداران فاسد قصد ترور من را داشتند

نخست‌وزیر لیبی از تلاش ترور در هنگام خروجش از پارلمان در شهر طبرق جان سالم به در برد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز عربی، منابع لیبیایی اعلام کردند که تلاش برای ترور عبدالله الثنی، نخست‌وزیر لیبی ناکام ماند اما تعدادی از محافظان شخصی وی زخمی شدند.

عملیات ترور عبدالله الثنی به دنبال جلسه پارلمان این کشور در خصوص توضیح خواستن از دولت انجام شد و تنش‌هایی خارج از ساختمان پارلمان صورت گرفت.

به گزارش منابع لیبیایی، برخی افراد اقدام به آتش کشیدن دو خودرو خارج از ساختمان پارلمان کردند که موجب شد جلسه پارلمان برای مدت کوتاهی به حالت تعلیق درآید.

طارق الجروشی، نماینده پارلمان لیبی نیز اعلام کرد: رخدادهایی که خارج از پارلمان طبرق رخ داد از پیش‌ساخته شده بود.

در همین حال عبدالله الثنی در سخنانی اعلام کرد: زمانی که از پارلمان خارج شدیم پنج خودرو ما را تعقیب می‌کردند و من اطمینان دارم که افراد فاسد و کسانی که روند دموکراسی در کشور را ناکام می‌گذارند پشت تلاش برای ترور من باشند.

وی افزود: این رخداد هیچ رابطه‌ای با گروه‌های تروریستی در کشور ندارد اما با سیاستمداران فاسد ارتباط دارد و هدف از آن ایجاد خلأ سیاسی در لیبی و ناکام گذاشتن روند دموکراسی است. این حادثه هیچ تاثیری بر من یا خدمتگزاران لیبیایی ندارد بلکه موجب مصمم‌تر شدن اراده ما جهت تحقق صلح و امنیت در کشور می‌شود.

انتهای پیام

کد N837250

وبگردی