آفتاب

یک فعال دانشجویی: اعدام شیخ نمر، خباثت عربستان را اثبات می‌کند

یک فعال دانشجویی: اعدام شیخ نمر، خباثت عربستان را اثبات می‌کند

یک عضو شورای مرکزی جمعیت دانشجویی حامیان عدالت اسلامی گفت: عربستان باید بداند که با کشتن مسلمانان به ویژه شیعیان مظلوم نمی‌تواند ثمره وحدت بین شیعه و اهل سنت را از ریشه برکند. ما شاهد هستیم و خواهیم بود که این وحدت هر روز محکمتر و ریشه‌دارتر خواهد شد.

یک عضو شورای مرکزی جمعیت دانشجویی حامیان عدالت اسلامی گفت: عربستان باید بداند که با کشتن مسلمانان به ویژه شیعیان مظلوم نمی‌تواند ثمره وحدت بین شیعه و اهل سنت را از ریشه برکند. ما شاهد هستیم و خواهیم بود که این وحدت هر روز محکمتر و ریشه‌دارتر خواهد شد.

امین اسدی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار کرد: سیاست گذاری کشور عربستان در این روزها نشان می‌دهد که شاهزادگان این کشور در راستای پیشبرد اهداف صهیونیستی - آمریکایی حرکت می‌کنند و صدور چنین احکام ضد حقوق بشری و اسلامی مانند حکم اعدام شیخ باقر النمر،نشان از درماندگی شاهزادگان عرب دارد. این رژیم در تمامی حوزه‌ها سعی خود را در برهم زدن وحدت شیعه و سنی در منطقه انجام داده و با وهابیت و گروه‌های تکفیری مثل داعش و القاعده، خواهان بهم زدن آرامش نسبی در خاورمیانه است. عربستان باید بداند که با کشتن مسلمانان به ویژه شیعیان مظلوم نمی‌تواند ثمره وحدت بین شیعه و اهل سنت را از ریشه برکند. ما شاهد هستیم و خواهیم بود که این وحدت هر روز محکمتر و ریشه‌دارتر خواهد شد.

وی افزود: ولی هم اکنون عربستان با جنایاتی که در یمن انجام می‌دهد مردم خود و خاورمیانه را بسیار ناراحت کرده و در داخل هم اختلافات درون خاندانی میان شاهزادگان سعودی ایجاد شده است. لذا اگر آل‌سعود شیخ نمر را اعدام کند مطمئنا ملت‌های آزاده جهان و مردم شرق عربستان ساکت نخواهند نشست و این مسئله بر تشنج داخلی عربستان هم می‌افزاید و در صورت اعدام شیخ نمر شورش‌هایی در مناطق مختلف عربستان به خصوص مناطق شیعه نشین برپا خواهد شد.

این فعال دانشجویی اظهار داشت: آل سعود به صورت ناعادلانه برای شیخ نمر حکم صادر کرده است چرا که وی مرتکب جرمی نشده و تنها سخن حق زده که این حکم را برای وی صادر کردند.

اسدی همچنین ادامه داد:حکم اعدام شیخ نمر باعث خشم گسترده در قطیف و احساء می شود که بیش از سه میلیون شیعه در این مناطق وجود دارد و در صورتی که آل سعود دست به این حماقت یعنی اعدام شیخ نمر بزند، با توجه به جنایت‌ها و فجایعی که در دو ماه اخیر توسط آل سعود در یمن رخ داده؛ زنگ خطر به صدا درآمده و با دست خود تیشه به ریشه‌اش زده و تاج و تخت ساختگی خود را بر باد خواهد داد.

این عضو شورای مرکزی جمعیت دانشجویی حامیان عدالت اسلامی خاطر نشان کرد:اگر خدایی ناکرده دولت عربستان در مورد آیت‌الله نمر دچار چنین اشتباهی شود و حکم اعدام شیخ نمر را اجرا کنند می توان با اطمینان کافی گفت این امر می‌تواند برای عربستان بسیار خطرناک باشد و آثار سوئی را برای دولت سعودی به همراه خواهد داشت. عربستان با اجرای این حکم بار دیگر خباثت و خشونت خود را در جهان آشکار و دشمنی خود با اسلام و مذهب شیعه ثابت خواهد کرد.

وی در رابطه با عاقبت حکومت سعودی با اعدام شیخ نمر یادآور شد : آل سعود باید بداند علمای دینی نزد مردم از جایگاه خاصی برخوردارند و با اینگونه کارها تنها فشار مردمی را برای سرنگونی حکومت خود افزایش داده است، باید بدانند ریختن خون مظلوم و بخصوص خون کسی که دغدغه‌ای جز تبلیغ اسلام ناب محمدی ندارد و جز به حقیقت مطلب دیگری نگفته است، دامن پادشاه سعودی را خواهد گرفت. سران سعودی مطمئن باشند که قتل شیخ نمر، این عالم وارسته و مجاهد زکیه به مانند جرقه ای در انبار باروت خواهد بود که خاندان این رژیم را به باد می دهد.

اسدی در پایان گفت:دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران باید با دیگر کشور های مسلمان ارتباط بگیرد و خطرات پیش روی اجرای حکم اعدام این انسان پاک و مومن را گوشزد نماید. با توجه به این که جمهوری اسلامی ایران ریاست جنبش غیرمتعهدها را برعهده دارد باید از این ساختار نیز بیشترین بهره را ببرد. حکومت آل‌سعود باید بداند که مردم مسلمان و شیعه در ایران و عربستان و یا در کشورهای دیگر خاورمیانه در مقابل این امر سکوت نمی‌کنند، چراکه همه مردم مسلمان، این اعدام را جنایتی بزرگ می‌دانند و هیچگاه در مقابل ظلم سکوت نکرده و نمی‌کنند.

انتهای پیام

کد N837185

وبگردی