آفتاب

اعمال محدودیت های مرزی در آلمان به دلیل برگزاری نشست جی-7

اعمال محدودیت های مرزی در آلمان به دلیل برگزاری نشست جی-7

وزارت کشور آلمان اعلام کرد در آستانه برگزاری نشست سران هفت کشور صنعتی در روزهای هفتم و هشتم جولای در باواریا، کنترل مرزهای جنوبی این کشور شدیدتر خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری اسپاتنیک روسیه، منابعی در پلیس آلمان به رسانه ها گفته اند این اقدام با هدف جلوگیری از برگزاری تظاهرات ضد سرمایه داری انجام می شود که در زمان دیدار وزرای امور خارجه این هفت کشور در اواسط ماه آوریل برگزار شد.

بر این اساس در جریان برگزاری دیدار وزرای امور خارجه هفت کشور صنعتی، پلیس 16 نفر از معترضین را که قصد داشتند از حلقه های امنیتی عبور کنند، بازداشت کرد. بیانیه وزارت کشور آلمان حاکی است تدابیر امنیتی و افزایش بازرسی ها در مرزهای این کشور با اتریش و جمهوری چک خواهد بود.

این خبر در حالی اعلام می شود که گروه های مخالف سرمایه داری و مخالفین هفت کشور صنعتی اعلام کرده اند که قصد دارند همزمان با برگزاری این نشست در باواریا علیه سیاست های نظامی گری و جنگ طلبی، نابودسازی طبیعت و تبعیض در پذیرش مهاجران دست به تظاهرات بزنند.

گفتنی است در حالت عادی هیچ مرزی بین کشورهای عضو پیمان شنگن وجود ندارد اما در مواقع اضطراری محدودیت های موقت مرزی برقرار می شود.

 

کد N837119

وبگردی