آفتاب

اردن: کشورهای اسلامی در جنگ با تروریسم مشارکت کنند

اردن: کشورهای اسلامی در جنگ با تروریسم مشارکت کنند

وزیر امور خارجه اردن اعلام کرد که تمامی مسلمانان و کشورهای اسلامی باید در جنگ با سازمان‌های تروریستی که به دنبال آسیب زدن به اسلام هستند، مشارکت داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری شینهوا، ناصر جوده، وزیر امور خارجه اردن اعلام کرد: اسلام هیچ ارتباطی با تروریسم ندارد و رویکردهای خشونت‌طلبانه‌ای که توسط گروه‌های تروریستی دنبال می‌شود با این هدف است که چهره واقعی این دین را تخریب نماید.

وی ادامه داد:‌ بنابراین وظیفه مسلمانان است که به نبرد با تروریسم همت بگمارند.

بر اساس گزارش خبرگزاری رسمی اردن (پترا)، این اظهارات وزیر امور خارجه اردن در دیدار وی با هیأتی از اعضای کنگره آمریکا مطرح شد. در جریان این دیدار مقام‌های اردنی و آمریکایی همچنین درباره تلاش‌ها برای از سرگیری مذاکرات اسرائیل و فلسطین با هدف به رسمیت شناختن کشور مستقل فلسطینی براساس مرزهای سال 1967 بحث و گفت‌وگو کردند. وزیر امور خارجه اردن اعلام کرد که آمریکا نقشی مهم در از سر گیری این مذاکرات متوقف شده دارد.

جوده با اشاره به تحولات سوریه بر این موضوع تاکید کرد که دولت اردن خواهان حل بحران سوریه از طریق یک راهکار سیاسی است. وزیر امور خارجه اردن همچنین از حمایت‌های آمریکا از کشورش در راستای کمک به پناهندگان سوری قدردانی کرد.

انتهای پیام

کد N837091

وبگردی