آفتاب

تأکید دبیرکل ناتو بر اهمیت "گفت‌وگو" با روسیه

تأکید دبیرکل ناتو بر اهمیت "گفت‌وگو" با روسیه

دبیرکل سازمان پیمان آنتلانتیک شمالی (ناتو) گفت که معتقد است گفت‌وگو ابزاری بسیار مهم برای حل اختلاف‌ها میان روسیه و این ائتلاف نظامی است که می‌تواند به حل مشکلات ناشی از عدم وجود شفافیت فعالیت‌های نظامی کمک کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، ینس استولتنبرگ، دبیرکل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) اعلام کرد، به رغم اختلاف‌نظرها میان این ائتلاف نظامی و روسیه، وی خواهان ادامه روند مبتنی بر گفت‌وگو با مسکو است که شامل دیدار با سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه می‌شود.

وی ادامه داد: ما هرگز برای منزوی کردن روسیه تلاش نکرده‌ایم و تاکید داریم که برقراری تعاملات سیاسی مستقیم به ویژه در زمان بالا گرفتن تنش از اهمیت بسزایی برخوردار است.

استولتنبرگ تصریح کرد:‌ من در ماه فوریه و در حاشیه نشست امنیتی مونیخ با لاوروف دیدار کردم و اکنون در نظر دارم دعوت او را برای ملاقات دیگری در حاشیه نشستی در بروکسل بپذیرم.

دبیرکل ناتو اظهار کرد که او و لاوروف در مورد برخی مسائل مهم دیدگاه‌هایی کاملا مخالف دارند که از جمله این مسائل می‌توان به بحران اوکراین اشاره کرد. وی افزود، در جریان دیدارش با لاوروف تاکید کرده که موضع ناتو هرگز مبتنی بر به رسمیت شناختن الحاق کریمه به روسیه نیست.

استولتنبرگ گفت: با این حال لازم است گفت‌وگویی دائمی میان دو طرف برای بالا بردن سطح تفاهم وجود داشته باشد. این گفت‌وگو می‌تواند به من کمک کند تا مواضع ناتو را واضح‌تر بیان کنم و درباره موضوعات حساسی همچون فعالیت‌های نظامی به گفت‌وگو بپردازم.

انتهای پیام

کد N837081

وبگردی