آفتاب

احضار کاردار پاکستان در قاهره به دلیل محکوم کردن حکم اعدام مرسی

احضار کاردار پاکستان در قاهره به دلیل محکوم کردن حکم اعدام مرسی

وزارت امور خارجه مصر امروز سه شنبه «محمد ایجاز» کاردار سفارت پاکستان در قاهره را احضار کرد تا مخالفت خود را با انتقاد از حکم اعدام محمد مرسی توسط اسلام آباد به وی اعلام کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رأی الیوم، وزارت امور خارجه پاکستان از اینکه دادگاه مصر محمد مرسی را به اعدام محکوم کرده است به شدت ابراز نگرانی کرده بود. وزارت امور خارجه پاکستان 19 ماه جاری (29 اردیبهشت) با صدور بیانیه ای اعلام کرد هر حکمی باید بر مبنای عدالت و انصاف باشد و این مسئله در مورد زندانیان سیاسی به ویژه رئیس جمهور منتخب از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

وزارت امور خارجه مصر نیز در پاسخ به اقدام پاکستان بیانیه ای با این مضمون صادر کرد: مخالفت کامل مصر با بیانیه وزارت امور خارجه پاکستان در مورد حکم دادگاه جنایی، به کاردار این کشور در قاهره ابلاغ شد.

در این بیانیه آمده است: به کاردار پاکستان گفته شد که بیانیه وزارت امور خارجه این کشور دخالت در امور داخلی مصر است و در لابلای این بیانیه تفسیرهای غیر قابل قبولی از نظام مصر که دارای استقلال کامل است ملاحظه می شود و اینکه چنین مداخله ای باعث تیرگی روابط میان دو کشور خواهد شد.

طبق وزارت امور خارجه مصر سفارت این کشور در اسلام آباد همین پیام را به طرف پاکستانی ابلاغ و با بیانیه اخیر این کشور مخالفت کرده است.

گفتنی است اخیرا دادگاه مصر محمد مرسی و بیش از 100 رهبر اخوان المسلمین را به اتهام حادیه فرار دسته جمعی از زندان و حمله به نیروهای پلیس در جریان انقلابی که منجر به براندازی رژیم حسنی مبارک در سال 2011 شد، به اعدام محکوم کرده است.  

کد N837063

وبگردی