آفتاب
اسپوتنیک خبر داد

روسیه رسماً لغو قرارداد میسترال را اعلام کرد

روسیه رسماً لغو قرارداد میسترال را اعلام کرد

یک مقام روسی امروز سه شنبه از تصمیم نهایی مسکو در خصوص لغو قرارداد میسترال خبر داد و اعلام کرد روسیه تنها در خصوص خسارتی که فرانسه باید بابت عدم تحویل ناو میسترال پرداخت کند مذاکره خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، یک مقام روسی امروز سه شنبه از تصمیم نهایی مسکو در خصوص لغو قرارداد میسترال خبر داد و اعلام کرد روسیه تنها در خصوص خسارتی که فرانسه باید بابت عدم تحویل ناو میسترال پرداخت کند مذاکره خواهد کرد.

معاون مجتمع صنایع مهمات سازی روسیه در خصوص لغو قرارداد میسترال تصریح کرد که ما تصمیم خود را برای پس گرفتن مبلغ پرداختی خود گرفته ایم و اکنون فقط در باره یک چیز حاضر به مذاکره هستیم و آن مبلغی است که فرانسه به روسیه بابت تحویل ندادن ناو مذکور بدهکار است.

وی در ادامه افزود: روسیه قصد دارد ناو بالگردبر مشابه خود را به جای میسترال فرانسوی بسازد.

شایان ذکر است که «ژان ایو لودریان» وزیر دفاع فرانسه چند ماه قبل گفته بود ممکن است فرانسه هیچگاه ناوهای میسترال را به روسیه تحویل ندهد.

قرارداد فروش دو فروند ناو میسترال به روسیه که ژوئن ۲۰۱۱ در دوره ریاست جمهوری نیکلا سارکوزی منعقد شد، حدود یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون یورو برآورد می شود. این ناوهای چندمنظوره قادر به حمل بالگرد و تانک هستند.در پی تحولات در شرق اوکراین، فرانسوا اولاند رئیس جمهور فرانسه تحویل این دو ناو به روسیه را به حالت تعلیق درآورد.

کد N837022

وبگردی