آفتاب

سهم سنگین مسکن در سبد خانوار

سهم سنگین مسکن در سبد خانوار

رئیس اتاق تعاون ایران با تاکید بر اینکه ارزان‌ترین اشتغال در بخش صنعت ساختمان ایجاد می‌شود، گفت: سهم هزینه‌های مسکن در سبد معیشت خانوار ۴۰ تا ۷۰ درصد است.

به گزارش خبرنگار مهر، بهمن عبداللهی عصر امروز در مراسم افتتاحیه یازدهمین نمایشگاه بین المللی عمران و ساختمان کیش که ۵ تا ۸ خردادماه  با حضور ۱۱۱ شرکت داخلی و ۱۸ شرکت خارجی برگزار می شود، گفت: صنعت ساختمان از مهمترین بخش های اقتصاد کشور ها است و سهم این بخش در اقتصاد ایران بالغ بر ۳۰ درصد است.

رئیس اتاق تعاون ایران اظهار داشت: یکی از مسائل با اهمیت در صنعت ساختمان مسئله اشتغالزایی است و می توان گفت ارزان ترین اشتغال را صنعت ساختمان ایجاد می کند و هم اکنون ۱۲ درصد اشتغال کشور در این بخش وجود دارد.

عبداللهی با تاکید بر اینکه توسعه صنعت ساختمان می تواند به حل مسئله بیکاری کمک کند، افزود: به ازاء هر ۶۵ تا ۷۰ متر ساختمان یک شغل ایجاد می شود که اگر سالی یک تا ۱.۲ میلیون واحد ساخته شود بالغ بر یک میلیون و ۲۰۰ هزار شغل ایجاد خواهد شد.

وی گفت: هم اکنون سهم مسکن در سبد هزینه های خانوار به صورت میانگین ۴۰ درصد بوده که در کلانشهرها به بیش از ۷۰ درصد هم می رسد. فعالیت در صنعت برای سرمایه گذاران جذابیت دارد و با وجود اینکه در سالهای اخیر بسیاری از بخش ها زیانده بوده اند اما بخش مسکن بیش از ۲۴ درصد رشد داشته و به سود رسیده ست.

رئیس اتاق تعاون ایران با تاکید بر اینکه سالیانه حدود ۹۰۰ هزار واحد باید برای متقاضیان جدید ایجاد شود از سرجمع نیاز کشور به ۱.۲ میلیون واحد در سال خبر داد و گفت: اتاق تعاون با این نگاه به این حوزه ورود کرده و در حال حاضر ۲۶ درصد تعاونی های کشور در بخش مسکن فعالیت دارند. به لحاظ تعداد شرکت کننده ها نیز امسال ۳۴ درصد رشد داشته ایم.

کد N837000

وبگردی