آفتاب

افزایش چشمگیر اعدام‌ها در عربستان

افزایش چشمگیر اعدام‌ها در عربستان

پس از آنکه مقامات عربستان هشتاد و هشتمین نفر را طی سال جاری میلادی اعدام کردند، آمار اعدام‌هایی که در زمان طی شده در سال جاری میلادی در عربستان اتفاق افتادند، از مجموع اعدام‌های سال 2014 نیز فراتر رفت.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران ( ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، وزارت کشور عربستان اعلام کرد، دو تبعه عربستانی به نام‌های عواد الرُویلی و لافی الشماری، جدیدترین افراد اعدام شده در این کشور هستند که به قاچاق مواد مخدر محکوم شده بودند .

این وزارتخانه در بیانیه خود که توسط خبرگزاری رسمی عربستان انتشار یافت تصریح کرد: این افراد در منطقه جوف در شمال عربستان اعدام شدند.

همچنین گفته شد محمد الشهری، یک عربستانی دیگر نیز به اتهام قتل در منطقه عسیر اعدام شد.

بر اساس آمار خبرگزاری فرانسه، حکومت محافظه‌کار عربستان در سال 2014 مجموعا 87 نفر را اعدام کرده اما تا کنون در سال 2015 آمار اعدام‌ها به 88 نفر رسیده است. کسانی که تا کنون در سال جاری میلادی در عربستان اعدام شدند شامل تبعه‌های یمن، پاکستان،‌ سوریه، اردن و همچنین تبعه‌های میانمار،‌فلیپین ،‌هند ،‌چاد ،‌اریتوه و سودان هستند .

عربستان جزو پنج کشور دارای بیشترین اعدام ها در جهان در سال 2014 بوده است. معمولا اعدام‌ها در عربستان به شکل سر بریدن و در مقابل انظار عمومی انجام می‌شوند .

در پایان دوره ملک عبدالله در عربستان که 23 ژانویه گذشته جان خود را از دست داد،‌ اعدام ها در این کشور افزایش یافت اما به نظر می‌رسد سال جاری میلادی در دوره ملک سلمان، جانشین وی، این اعدام‌ها هر چه بیشتر تسریع شده‌اند. فعالان هنوز دلایل مشخصی برای این افزایش اعدام ها ارائه نداده‌اند و مقامات عربستان در این باره اظهار نظر نکردند.

این در حالی است که سازمان اروپایی حقوق بشر عربستان واقع در برلین نیز در گزارشی اعلام کرد، مجازات اعدام در این کشور اغلب علیه افراد کم قدرتی که ارتباطی با هیچ دولتی ندارند انجام می‌شود.

انتهای پیام

کد N836922

وبگردی