آفتاب

بهره‌برداری تروریست‌ها از افشاگری‌های اسنودن

بهره‌برداری تروریست‌ها از افشاگری‌های اسنودن

نتایج یک مطالعه نشان داده است، افشاگری‌های مقاطعه کار سابق آژانس امنیت ملی آمریکا توانایی انگلیس برای مبارزه با تروریست‌ها را به چالش کشانده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه دیلی میل، براساس این مطالعه افراط گرایان، شامل اعضای داعش، با دستیابی به افشاگری‌های ادوارد اسنودن، مقاطعه کار سابق آژانس امنیت ملی آمریکا تکنیک‌های آژانس‌های جاسوسی را یاد گرفته و فرآیند شناسایی را دشوار کرده‌اند.

اسنودن 7 / 1 میلیون مدرک محرمانه را از آژانس امنیت ملی آمریکا دزدید و به این ترتیب تاثیر بسیاری بر توانایی آژانس‌های امنیتی در مبارزه با تروریسم گذاشت.

براساس مطالعه اندیشکده هنری جکسون، افشاگری‌ این اطلاعات به طرز چشمگیری روش گروه‌های مظنون را در ارتباطات تغییر داد و ردگیری ایمیل‌ها و رمزگشایی آنها را بسیار دشوارتر کرده است.

این مطالعه اولین بررسی جامع آسیبی است که افشاگری‌های اسنودن بر آژانس‌های اطلاعات وارد کرد.

در گزارش 78 صفحه‌ای این بررسی که در آن از شهادت و ادعاهای منابع ارشد اطلاعاتی و امنیتی استفاده شده آمده است: دست کم سه گروه مرتبط با القاعده، روش‌های ارتباطی خود را تغییر داده و از زمان افشاگری‌های اسنودن از رمزهای موثرتری استفاده می‌کنند.

با گذشت سه تا پنج ماه از افشاگری‌ اسنودن وب سایت‌های افراطی به حفاظت بیشتر از ارتباط دیجتیالی خود پرداخته‌اند.

افراط‌گراها با انتشار ویدئویی اعلام کردند که از افشاگری‌های اسنودن چه چیزهای آموخته‌اند.

افشاگری‌های اسنودن درباره تکنیک‌های جاسوسی، عملیات‌های پیگیری را به دلیل ترس از کشف شدن از سوی طرف مقابل پیچیده‌تر کرده است.

شرکت‌های فناوری تمایل کمتری برای همکاری با سرویس‌های اطلاعاتی پیدا کرده‌اند. اسنودن اطلاعاتی درباره جزئیات فعالیت‌های آژانس‌هایی چون ام ای 5 و ام ای 6 را افشا کرد.

انتهای پیام

کد N836839

وبگردی