آفتاب

فعالیت ۲۱ مرکز درمانی هلال احمر در دنیا/ آمادگی کمک به نیازمندان

فعالیت ۲۱ مرکز درمانی هلال احمر در دنیا/ آمادگی کمک به نیازمندان

رئیس جمعیت هلال‌احمر با اشاره به نقش مهم صلیب‌ سرخ کنیا در کمک به مردم فقیر و تحت تاثیر درگیری‌ها در این کشور، اظهار کرد: هلال احمر ایران آماده کمک به همه مردم نیازمند در سراسر دنیا است.

به گزارش خبرگزار مهر، دکتر سید امیرمحسن ضیائی در دیدار با رقیه سوبو، سفیر کنیا در تهران با اشاره به این‌که این هلال‌احمر ایران از بزرگترین جمعیت‌ها در دنیا است، گفت: هلال‌احمر ایران حدود ۲ میلیون داوطلب و جوان دارد که در زمینه‌ها مختلف از جمله داوطلبان، جوانان، درمان و توانبخشی در داخل کشور و همچنین در خارج از کشور فعال است.

وی با اشاره به اینکه هلال‌احمر ایران ۲۱ مرکز درمانی در کشورهای مختلف دنیا دارد، اظهار کرد: در این زمینه خدمات سلامتی مختلفی به مردم این کشورها ارائه می‌شود و از سوی دیگر هلال‌احمر ایران خدمات امدادی مختلفی به سایر کشورها از جمله پاکستان، سومالی، سوریه، عراق و یمن، ارائه کرده است.

ضیائی با اشاره به جایگاه استراتژیک کنیا در آفریقا، افزود: این مهم فرصت مناسبی برای توسعه همکاری‌ها با کنیا است، ضمن این‌که هلال‌احمر ایران یادداشت تفاهم‌نامه‌ای با صلیب‌سرخ کنیا دارد که آماده به روزکردن آن در جهت گسترش همکاری‌ها است.

وی با در پاسخ به درخواست سفیر کنیا در ایران برای همکاری در زمینه آموزش‌ مدیریت سانحه با صلیب‌سرخ این کشور، اظهار کرد: مایلیم یک هیات از کنیا به ایران آمده تا در زمینه ارائه آموزش مدیریت سانحه و سایر موضوعات مربوط به همکاری‌ها مذاکرات لازم انجام شود و از سوی دیگر هلال‌احمر ایران آماده هر گونه همکاری برای ارائه کمک‌های بهداشتی و یافتن راه‌حل‌هایی برای کمک به مردم نیازمند کنیا است.

توسعه مراکز درمانی ایران در کنیا به‌خصوص در مناطق مسلمان‌نشین

رقیه سوبو، سفیر کنیا در تهران هم در این دیدار با اشاره به این که بسیار تحت تاثیر فعالیت‌های هلال‌احمر ایران قرار گرفته است، گفت: مراتب تشکر خود را از سوی صلیب‌سرخ کنیا برای اعطای کمک‌های دارویی هلال احمر ایران به کنیا اعلام کرده و همچنین از خدمات فعالان در مرکز درمانی هلال‌احمر ایران در نایروبی تشکر می‌کنم.

وی با اشاره به این که کنیا با حوادث مختلفی از جمله سیل، آتش‌سوزی و رانش زمین مواجه است، افزود: صلیب‌سرخ کنیا از زنان و مردان جوان و داوطلبی برخوردار است که به نحو احسن خدمات لازم را به مردم ارائه می‌کنند، اما با همه اینها همچنان نیازمند یاری و کمک هستیم.

سفیر کنیا در ایران با اشاره به ارتباطات گسترده کشورش با ایران، تصریح کرد: صلیب‌سرخ کنیا نیازمند  بهره‌مندی از آموزش‌های مدیریت سانحه به‌منظور افزایش آگاهی‌های مردم این کشور در مواجهه با حوادث است و در این زمینه نیازمند کمک هلال‌احمر ایران هستیم.

وی گفت: توسعه مراکز درمانی ایران در کنیا به‌خصوص در مناطق مسلمان‌نشین، ارائه خدمات در زمینه بیماری‌های شایع زنان و افزایش واکسیناسیون کودکان از طریق بیمارستان‌ها و مراکز درمانی سیار در مناطق محروم از دیگر مواردی است که کنیا نیاز به بهره‌مندی از کمک هلال‌احمر ایران است.

کد N836834

وبگردی