آفتاب

پدهای بالگرد ساختمان‌های بلند مرتبه غیراستاندار است

پدهای بالگرد ساختمان‌های بلند مرتبه غیراستاندار است

اعضای شورای شهر تهران طرح الزام شهرداری تهران به اعمال سیاست‌های لازم جهت اصلاح پدهای هلی‌کوپتر نجات برای ساختمان‌های بلندمرتبه در حال ساخت را تصویت کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر،محمدجواد تندگویان نایب رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران با اشاره به «الزام شهرداری تهران به اعمال سیاست‌های لازم جهت اصلاح پدهای هلی‌کوپتر نجات برای ساختمان‌های بلندمرتبه درحال ساخت» اظهار داشت:‌ پد هلی‌کوپتر در آیین نامه شهرداری هست و ساختمان‌های بلندمرتبه بالای ۱۶ طبقه نیز از گذشته موظف بودند این آیین‌نامه را رعایت کنند و روال کار به این گونه بوده که می‌بایستی از نهادهای امنیتی مجوزهای لازم برای استفاده از هلی‌کوپترهای نجات دریافت شود و براساس آیین‌نامه پیگیری بشود.

وی با اشاره به گزرش ارائه شده از معاونت شهرسازی شهرداری تهران از مناطق مختلف تهران، گفت: این گزارش نشان می‌دهد که تمام پدهای هلی‌کوپتر در تهران غیر استاندارد است و برهمین اساس طرح ارائه شده دارای ۲ بخش بوده یکی اصلاح پدهای هلی‌کوپتر و دیگر اینکه از این پس کسانی که وارد ساخت و ساز در برج‌های بالای ۱۶ طبقه می‌شوند براساس استاندارد این طرح را اجرا کنند.

در ادامه جلسه احمد دنیامالی رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران با اشاره به طرح اشاره شده اظهار کرد: پیشنهاد می‌دهم که در متن پیشنهادی طرح زمان از یک ماه به ۴ ماه افزایش یابد و در ماده واحده طرح پیشنهادی کلمه سازمان نظام مهندسی استان تهران نیز آورده شود.

در ادامه جلسه اقبال شاکری دیگر عضو شورای شهر تهران نیز پیشنهاداتی را برای طرح اشاره شده مطرح کرد و افزود: برای اجرای این طرح می‌بایستی هماهنگی‌های لازم با سازمان پدافند عامل و غیرعامل انجام گیرد و نگاه امنیتی به موضوع بررسی شود.

در ادامه مهدی چمران، رئیس شورای شهر تهران نیز در پاسخ به پیشنهاد شاکری بیان داشت: سازمان هواپیمایی کشور همه موارد را جمع کرده است. 

اعتبار۱۵۰میلیارد تومانی برای خرید بالگرد امدادی

رحمت‌الله حافظی رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران نیز با اشاره به فعالیت پدهای هلی‌کوپتر در تهران گفت: براساس اطلاعات ما باید در تهران ۱۲۴ پد هلی‌کوپتر داشته باشیم که از این تعداد ۴۹ مورد ساخته شده که غیر استاندارد بود و ۷۵ مورد نیز هنوز ساخته نشده است.

وی با اشاره به تأمین تجهیزات هوایی برای سازمان آتش‌نشانی شهر تهران گفت: برای تأمین ناوگان هوایی این سازمان نیاز به اعتبار ۱۵۰ میلیارد تومانی است.

حافظی در ادامه با اشاره به طرح الزام شهرداری تهران به اعمال سیاست‌های لازم جهت اصلاح پدهای هلی‌کوپتر نجات برای ساختمان‌های بلندمرتبه درحال ساخت گفت:‌ شهر تهران دارای نقاط غیرمجاز است که برای اجرای این طرح باید از هلی‌کوپترهای ۲ موتوره استفاده شود ضمن اینکه حتماً برای آشیانه و تیم پروازی تمهیدات لازم در نظر گرفته شود.

در پایان طرح الزام شهرداری تهران به اعمال سیاست‌های لازم جهت اصلاح پدهای هلی‌کوپتر نجات برای ساختمان‌های بلندمرتبه درحال ساخت به تصویب رسید که براساس آن شهرداری تهران مکلف است ظرف مدت ۴ ماه با همکاری سازمان نظام مهندسی تهران از تاریخ ابلاغ این مصوبه ساختمان‌های درحال ساخت و یا احداث‌شده قبلی که واجد شرایط احداث پد هلی‌کوپتر در سطح شهر تهران هستند را شناسایی و دستورات لازم را برای اصلاح پد با ابعاد استاندارد مربوط به هلی‌کوپترهای امدادی با هماهنگی سازمان هواپیمایی کشور ابلاغ کند.

کد N836833

وبگردی