آفتاب

رییس‌جمهور بازار ایرانی - اسلامی «نقش جهان» اندیشه را افتتاح کرد

رییس‌جمهور بازار ایرانی - اسلامی «نقش جهان» اندیشه را افتتاح کرد

رییس جمهور در ادامه سفر کاروان تدبیر و امید به غرب استان تهران، بازار بزرگ ایرانی - اسلامی نقش جهان اندیشه را که با الهام‌گیری از بازار نقش جهان اصفهان بنا شده است، افتتاح کرد.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی روز سه شنبه در ادامه برنامه‌های سفر استانی به غرب استان تهران با حضور در بازار ایرانی - اسلامی نقش جهان اندیشه از بخش‌های مختلف این بازار بازدید و با توضیحات مسئولان در جریان روند ساخت این پروژه تجاری- فرهنگی قرار گرفت.

ایده طراحی هسته اصلی مرکز شهر اندیشه الگوی شهرسازی ایرانی - اسلامی در نظر گرفته شده که سعی بر آن شده در پروژه مذکور این ویژگی‌ها نیز لحاظ گردد.

این پروژه در زمینی به مساحت حدود ۲/۵ هکتار و با زیربنای حدود ۱۱۵ هزار متر مربع شامل کاربری‌های مختلف تجاری، فرهنگی، مذهبی، پارکینگ و غیره بوده است. عملیات اجرایی این بنا در شهریور سال ۹۰ مشتمل بر ۱۲ سرا در سه طبقه آغاز و در خرداد سال جاری به بهره‌برداری رسید. این بازار دارای ۱۲۷۱ واحد تجاری، ۱۵۲۸ پارکینگ، یک باغچه، مسجدی با مساحت ۴۳۱۰ متر مربع زیربنا، زورخانه، چندین سالن چندمنظوره و فضای سبز به مساحت ۷۰۰۰ متر مربع است.

شاخص متمایز کننده بازار نقش جهان اندیشه را می‌توان به سه طبقه بودن آن دانست که در تمام طبقات آن واحدهای تجاری دیده می‌شود و دیگر این که نمای مسجد سلمان فارسی را که همچون مسجد شیخ لطف‌الله اصفهان طراحی و ساخته شده، می‌توان نام برد.

همچنین قبل از ورود رییس جمهور به بازار بزرگ ایرانی - اسلامی نقش جهان اندیشه جمع زیادی از اهالی اندیشه که منتظر ایشان بودند با دیدن رییس‌جمهور به ابراز احساسات پرداختند و رییس جمهوری به ابراز احساسات آنان پاسخ گفت.

29220

کد N836698

وبگردی