آفتاب

نشست پارلمان اروپا برای حذف نام حماس از لیست سازمان‌های تروریستی

نشست پارلمان اروپا برای حذف نام حماس از لیست سازمان‌های تروریستی

باشگاه ارتباط اروپایی فلسطینی امروز (سه شنبه) با برگزاری نشستی در داخل پارلمان اروپا در بروکسل، مسائل مختلف مرتبط با تحولات فلسطین و سیاست اروپا در قبال این تحولات را بررسی می کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین به نقل از منابع آگاه، تصمیم دادگاه اروپا درباره حذف نام حماس از فهرست سازمان های تروریستی اروپا و حکم استیناف شورای اروپا درباره این حکم موضوع اصلی مورد بحث در این نشست خواهد بود که قرار است با مشارکت تعدادی از شخصیت های پارلمانی، حقوقی و رسانه ای کشورهای اروپایی برگزار شود.

باشگاه ارتباط اروپایی فلسطینی اعلام کرد که سخنگوی اصلی این نشست "لیلیان گلوک" وکیل معروف فرانسوی است که اخیرا با درخواست وی برای حذف نام حماس از لیست سازمان های تروریستی موافقت شد.

زاهر بیراوی رئیس این باشگاه با صدور بیانیه ای مکتوب اعلام کرد که هدف از بررسی این مساله تشویق سیاستمداران اروپایی به استفاده مثبت از حکم دادگاه اروپا و اتخاذ اقدامات مثبت در قبال جنبش حماس به عنوان بازیگر اصلی در عرصه سیاسی منطقه خاورمیانه است.

بیراوی تصریح کرد: «زمان آن فرا رسیده است که اتحادیه اروپا در سیاست های خود در قبال جنبش حماس که در انتخابات پارلمانی سال 2006 فلسطین 63 درصد از آرای فلسطینیان را به خود اختصاص داد و اخیرا توافق آشتی ملی منجر به تشکیل دولت وفاق ملی را با جنبش فتح امضا کرد، تغییر دهد.»

وی خاطر نشان کرد که مسئولیت دولت وفاق ملی آماده سازی شرایط برای برگزاری انتخابات پارلمانی و شهرداری در سریعترین زمان ممکن است و انتظار می رود که جنبش حماس همان طوری که طی ماه های گذشته در انتخابات شوراهای دانشجویی دانشگاه های فلسطین پیروز شد در این انتخابات نیز پیروز شود.

باشگاه ارتباط اروپایی فلسطینی که مقر آن در لندن قرار دارد قبل از این نیز با صدور بیانیه ای اعلام کرد که "مارتینا اندرسون" عضو پارلمان ایرلند مسئول اصلی برگزاری این نشست خواهد بود و درباره "اهمیت و چشم انداز سیاسی به رسمیت شناختن کشور فلسطین بر روی پارلمان های اروپایی" سخنرانی خواهد کرد.

"پییر گالان" عضو سابق شورای سنای بلژیک و بنیانگذار جمعیت همبستگی بلژیک فلسطین در این نشست حضور خواهد داشت و درباره احکام دادگاه اروپا و وضعیت فاجعه بار نوار غزه در نتیجه جنایت های مکرر رژیم صهیونیستی سخنرانی خواهد کرد. گالان همچنین بنیانگذار و مسئول دادگاه مردمی "راسل" است که در سال 2009 و پس از تجاوز رژیم صهیونیستی به نوار غزه با هدف رسیدگی به مسائل فلسطین تشکیل شد.

انتهای پیام

کد N836672

وبگردی