آفتاب

این روزها چه کسی بیشتر اولاند را همراهی می‌کند؟!

این روزها چه کسی بیشتر اولاند را همراهی می‌کند؟!

این روزها یک نفر رئیس‌جمهور فرانسه را بیش از پیش در دیدارها و سفرهای رسمی همراهی می‌کند و او کسی نیست جز سگولن رویال، شریک سابق و مادر چهار فرزندش.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، رویال به عنوان وزیر اکولوژی و انرژی این روزها همراه کلیدی فرانسوا اولاند، رئیس‌جمهور فرانسه در مراسم‌های مهم سیاسی است. او نقش مهمی در آمادگی فرانسه برای میزبانی پاریس در کنفرانس سازمان ملل درباره تغییرات آب و هوایی دارد.

با این حال حضور او در کنار اولاند همچنان انتقاداتی را ایجاد می‌کند. منتقدان می‌گویند رویال تاثیر زیادی بر تصمیم‌گیری‌های سیاسی رئیس‌جمهور دارد.

شرایط خاص زندگی رویال 61 ساله را اما علاوه بر رابطه‌اش با اولاند، فعالیت‌های سیاسی‌اش ایجاد کرده است. وی در سال 2007، نامزد حزب سوسیالیست برای انتخاب ریاست‌جمهوری بود و بعدتر هم نقش مهمی در انتخاب شدن اولاند داشت.

رویال پس از جدایی اولاند از والریه تریرویلر که صراحتاً گفته بود تمایلی ندارد رویال را در دولت ببیند، نامزد وزارت یکی از وزارتخانه‌های فرانسه شد.

با این حال جدای از حضور رو به افزایش رویال در کنار اولاند، هیچ نشانه دیگری از وجود یک رابطه رومانتیک و عاشقانه بین آن دو وجود ندارد.

انتهای پیام

کد N836645

وبگردی