آفتاب
یک پژوهشگر عالی بهداشت:

استفاده از دستگاه مناسب، عوارض لیزر را کاهش می‌دهد

استفاده از دستگاه مناسب، عوارض لیزر را کاهش می‌دهد

یک پژوهشگر عالی بهداشت با تاکید بر اینکه قبل از انجام لیزر باید سایر علل رشد موهای زائد در بدن بررسی شود، گفت: استفاده از دستگاه مناسب برای رفع موهای زائد میزان عوارض ناخواسته را به حداقل می‌رساند چرا که هر دستگاه جهت تیپ خاصی از پوست مورد استفاده قرار می‌گیرد.

دکتر همایون قاسمی در گفت وگو با خبرنگار ایسنا منطقه دانشگاه علوم پزشکی تهران، با اشاره به این که لیزر موهای زائد از دهه 1990 رایج شده و در حال حاضر طرفداران زیادی دارد، گفت: لیزر موهای زائد، پروسه حذف یا کاهش موهای زائد در اثر مجاورت با امواج نوری لیزر و تخریب فولیکول مو است که دوره های درمانی آن شامل هفت دوره با فواصل بین 3 تا 8 هفته متغییر است.

وی یادآور شد: موهای زائد فعلی با تکمیل دوره درمان کامل، قابل حذف و کاهش است اما به دلیل فعالیت های هورمونی بدن متوقف نمی شود و طبیعی است که در قسمت دیگری از بدن امکان رشد موی زائد به وجود آید.

قاسمی درباره روش‌های مختلف رفع موهای زائد گفت: استفاده از نور متراکم گسیل شده IPL-ELIGHT و امواج لیزر ( دایود و الکساندرات) از جمله روش‌های درمان لیزری متعارف است که اثربخشی این دستگاه ها در مطالعه‌ای با یکدیگر مقایسه شده است. به عنوان نمونه درصد کاهش مو شش ماه پس از درمان توسط لیزر الکساندرایت 68.75 درصد، دایود 71.71 درصد و IPL و در 66.96 درصد گزارش شده است.

عوارض جانبی انجام لیزر

این پژوهشگر عالی بهداشت با بیان این مطلب که عوارض جانبی و خطرات ناشی از انجام لیزر که شامل سوختگی است باید تحت مراقبت قرار گیرد تا بتوان از بروز عوارض بعدی در بدن افراد جلوگیری شود، اظهار کرد: خارش، سرخی، تورم ناحیه اطراف درمان و تورم فولیکول های مو از عوارض ناشی از لیزر است که به ندرت بیش از 2 تا 3 روز وجود دارد.

وی عوارض دیگر لیزر را ایجاد آکنه، تغییر رنگ پوست و درد حین انجام لیزر دانست که با استفاده از کرم‌های بی حسی قابل کاهش دادن است و در پایان گفت: استفاده از دستگاه مناسب برای رفع موهای زائد میزان عوارض ناخواسته را به حداقل می رساند چرا که هر دستگاه جهت تیپ خاصی از پوست مورد استفاده قرار می گیرد.

انتهای پیام

کد N836506

وبگردی