آفتاب
در سفر دکتر روحانی به شهریار انجام شد؛

بازار ایرانی-اسلامی اندیشه با حضور رییس جمهور افتتاح شد

بازار ایرانی-اسلامی اندیشه با حضور رییس جمهور افتتاح شد

شهریار-ح جت الاسلام حسن روحانی با حضور در شهر اندیشه، بازار بزرگ ایرانی-اسلامی این شهر که از آثار جذاب و دیدنی به حساب می آید را افتتاح کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، روز سه شنبه حجت الاسلام حسن روحانی در جریان سفر یکروزه خود به غرب استان تهران با حضور در شهر اندیشه، بازار بزرگ ایرانی-اسلامی را افتتاح کرد.

کلنگ ساخت بازار بزرگ ایرانی-اسلامی در سال ۹۰ با حضور جمعی از مسئولان دولتی و مجلس شورای اسلامی بر زمین زده شده و امروز با حضور رییس جمهور به صورت رسمی افتتاح و در معرض دید علاقه مندان به هنر اسلامی قرار گرفت.

هزینه ۱۲۵۰ میلیارد ریالی برای ساخت بازار بزرگ ایرانی-اسلامی

بازار بزرگ ایرانی-اسلامی شهر اندیشه با الگوگیری از بازار نقش جهان اصفهان طراحی و ساخته شد و برای ساخت این بازار زیبا و کم نظیر بیش از ۱۲۵۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

                

بازار ایرانی-اسلامی اندیشه که نشأت گرفته از معماری اماکن کم نظیری مانند میدان نقش جهان اصفهان، باغ فین کاشان و  باغ عفیف آباد شیراز است علاوه بر جذب گردشگر و علاقه مندان به هنر معماری ایرانی-اسلامی، می تواند زمینه ساز رونق اقتصادی در این منطقه شود.

مساحت ۵۳ هزار متر مربعی بازار بزرگ ایرانی-اسلامی اندیشه

این بازار کم نظیر هنری با مساحت زیر ۵۳ هزار مترمربعی از بخش های مختلفی نظیر واحدهای تجاری، پارکینگ، زورخانه، رستوران سنتی، رستوران بین الملل، سالن های چند منظوره، مسجد و حسینیه و غیره برخوردار است.

                  

با افتتاح رسمی رییس جمهور از امروز بازار بزرگ ایرانی اسلامی شهر اندیشه فعالیت رسمی خود را آغاز کرد و علاوه بر حضور فعالان اقتصادی در بخش های مختلف، پذیرای هنرمندان و علاقه مندان به فرهنگ اسلامی و ایرانی خواهد بود.

بازار بزرگ ایرانی-اسلامی یک پروژه فرا منطقه ای است

یکی از بخش های مهم بازار بزرگ ایرانی-اسلامی شهر اندیشه، مسجد سلمان فارسی آن است که با چهار هزار و ۳۱۰ مترمربع زيربنا می تواند به عنوان مسجد محوری شهر اندیشه نیز مورد استفاده قرار گیرد.

                  

به گفته مسئولان پروژه بازار بزرگ ایرانی-اسلامی شهر اندیشه یک پروژه کم نظیر و فرا منطقه ای است که می تواند باعث رشد و شکوفایی هر چه بیشتر منطقه در بخش های گوناگون شود.

کد N836371

وبگردی