آفتاب

سفارت آمریکا در طرابلس تا 2016 تعطیل خواهد بود/درخواست لیبی برای بازگشایی دفتر اتحادیه عرب

سفارت آمریکا در طرابلس تا 2016 تعطیل خواهد بود/درخواست لیبی برای بازگشایی دفتر اتحادیه عرب

در حالی که وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد: سفارت این کشور در طرابلس لیبی تا سال 2016 به دلیل وخامت شرایط امنیتی این کشور تعطیل خواهد بود، عبدالله الثنی بازگشایی مجدد دفتر اتحادیه عرب در طرابلس را خواستار شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری بی بی سی، وزارت خارجه آمریکا با انتشار گزارشی از سوی دیبرا جونز، سفیر این کشور در لیبی اعلام کرد، امکان بازگشایی سفارت این کشور در طرابلس لیبی تا ابتدای سال 2016 وجود ندارد.

یکی از مسئولان این وزارتخانه در گفت‌وگو با بی‌بی‌سی اعلام کرد که حفظ جان کارمندان و هیات‌هایمان در خارج از کشور برای ما بسیار جدی است ادامه وضعیت امنیتی وخیم لیبی ارزیابی شده و ما نمی‌توانیم تاریخ مشخصی را برای بازگشایی مجدد سفارت خود در طرابلس اعلام کنیم.

عبدالله الثنی، نخست وزیر لیبی در نامه‌ای به نبیل العربی، دبیرکل اتحادیه عرب از وی خواست دفتر این اتحادیه طرابلس را که در حال حاضر تعطیل است برای تقویت ابعاد عربی در کشور و ادامه هماهنگی‌ها و رایزنی‌ها میان دولت قانونی لیبی و دبیرخانه بازگشایی کند.

العربی در جمع خبرنگاران گفت: این نامه را در مراسم میزبانی از نوری بیت‌المال، فرستاده الثنی دریافت کردم.

دبیرکل اتحادیه عرب افزود: در این دیدار، درباره آخرین تحولات لیبی گفت‌وگو و بر نقش اتحادیه عرب در حمایت و تقویت نهادهای دولتی لیبی تاکید شد.

وی در ادامه بر اهمیت ادامه رایزنی‌ها میان اتحادیه و دولت لیبی و نیز تقویت روابط با هدف حمایت از گفت‌وگو میان طرف‌های مختلف لیبی با نظارت سازمان ملل تاکید کرد.

العربی از تلاش‌های این اتحادیه و میزبانی آنها از تشکل‌های قبیله‌ای حزبی و یا سیاسی لیبی با هدف خروج از بحران تقدیر کرد.

انتهای پیام

کد N836366

وبگردی