آفتاب

مودی‌، سیاستمداری که از قدرت عکس و رسانه بخوبی آگاه است

مودی‌، سیاستمداری که از قدرت عکس و رسانه بخوبی آگاه است

به نظر می رسد نخست‌وزیر هندوستان کاملا به قدرت و تاثیر عکس آگاهی دارد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، عکس سلفی با لی کچیانگ، نخست‌وزیر چین، عکسی از در آغوش گرفتن باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا تنها چند دقیقه پس از فرود هواپیمایش در فرودگاه دهلی‌نو و جارو زدن خیابان‌های دهلی‌ برای برجسته کردن کمپین ملی پاکیزگی، بخشی از تصاویر و عکس‌هایی هستند که وی در یک سال دوران نخست‌وزیری‌اش گرفته است .

انتخاب لباس‌هایی که مودی می‌پوشد نیز باعث جلب توجه در مجامع دیپلماسی بین‌المللی می‌شود. لباس سنتی، بلند و رنگارنگ هندوها که نخست‌وزیر هندوستان به تن می‌کند به شدت باعث جلب توجه جهانیان می‌شود. بر روی نوارهای باریک دوخته شده بر روی لباس سیاهرنگش که در مراسم چای با اوباما در دهلی به تن داشت نام خودش نوشته شده بود. تخمین زده می‌شود که دوخت آن لباس یک میلیون روپیه هزینه داشته اما مودی با به حراج گذاشتن این لباس به قیمت 700 هزار دلار ذهنیت منفی عوام هندوستان را تغییر داد و این پول را برای پاکسازی رودخانه بسیار کثیف گنگ صرف کرد.

نخست‌وزیر هندوستان به قدرت رسانه پی برده و می‌داند برای جلب‌نظر بیشتر باید تصاویر خوبی انتخاب کند حتی پیش از انتخاب به عنوان نخست‌وزیر هم این را می‌دانست. وی به عنوان سروزیر سابق ایالت گجرات هندوستان، برای مبارزات انتخاباتی یک تصویر بزرگ با نوشته‌های مرتبط از خودش را در تابلوهای انتخاباتی ده‌ها شهر و روستا نصب کرد.

مودی همچنین یکی از سیاستمداران هند است که بیشترین استفاده را از رسانه‌های اجتماعی می‌کند و در فیس‌بوک، گوگل پلاس، توییتر و اینستاگرام عضو است. وی در فیلیکر و پینترست تصویر و عکس می‌گذارد و پیش از سفرش به چین که قرار است ماه جاری میلادی صورت گیرد عضو سایت میکروبلاگ چین «ویبو» شده است.

نارندار مودی

نارندار مودی

نارندار مودی

نارندار مودی

نارندار مودی

انتهای پیام

کد N836336

وبگردی