آفتاب

نشست "کشورهای مستقل مشترک المنافع" در تاجیکستان با محوریت داعش

نشست "کشورهای مستقل مشترک المنافع" در تاجیکستان با محوریت داعش

سرویس امنیت فدرال روسیه اعلام کرد، مقامات امنیتی ارشد از "کشورهای مستقل مشترک المنافع" امروز (سه‌شنبه) در تاجیکستان دیدار می‌کنند تا درباره تلاش‌های مشترک در زمینه مقابله با تهدیدهای به وجود آمده در پی پیشروی‌های داعش در خاورمیانه و شمال آفریقا مذاکره کنند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، آمارهای آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا تعداد اعضای گروه تروریستی داعش را 30 هزار تن برآورد کرده است.

سرگئی اسمیرنف، مدیر سرویس امنیت فدرال اوایل آوریل سال جاری میلادی گفت، 300 تاجیکستانی و نزدیک به 1700 شهروند روس در بین اعضای داعش قرار دارند.

سرویس امنیت فدرال روسیه در بیانیه‌ای گفت: این نشست بر تلاش‌ها برای افزایش تاثیر همکاری‌ها در مقابله با تروریسم و افراط گرایی از جمله خنثی کردن تهدیدهای بالقوه علیه "کشورهای مستقل مشترک المنافع" از سوی گروه تروریستی داعش متمرکز است.

انتظار می‌رود طرفین شرکت کننده در این نشست به مساله اجرای برنامه همکاری سال 2014- 2016 میلادی، تلاش‌ها برای مقابله با تروریسم و دیگر تجلی‌های افراط گرایی خشونت آمیز نیز بپردازند.

گسترش گروه تروریستی داعش با هدف ایجاد یک "خلافت اسلامی" در قلمروهای تحت کنترلشان در سوریه و عراق به یکی از بزرگترین نگرانی‌های جهان در سال‌های اخیر تبدیل شده است.

گروه‌های مرتبط با داعش در میان کشورهای خاورمیانه و شمال آفریقا در لیبی و یمن عملیات انجام می‌دهند.

انتهای پیام

کد N836186

وبگردی