آفتاب
نماینده تاکستان:

آمریکا به بهانه مذاکرات راهی برای مداخله در امور سیاسی ایران پیدا نکند

آمریکا به بهانه مذاکرات راهی برای مداخله در امور سیاسی ایران پیدا نکند

نماینده مردم تاکستان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اهمیت مذاکرات از تیم مذاکره کننده خواست که خطوط قرمز ترسیم شده توسط مقام معظم رهبری را رعایت کنند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، رجب رحمانی در نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز مجلس ضمن تبریک اعیاد شعبانیه روز پاسدار، جانباز و روز آزادسازی خرمشهر، گفت: ضمن پشتیبانی و حمایت از تیم مذاکره کننده هسته‌ای به دلیل مأموریت سختی که بر عهده دارند قویاً از آنها می‌خواهم که خطوط قرمز ترسیم شده توسط مقام معظم رهبری را مورد توجه قرار داده و بدانند که آنجا میز مذاکرات نیست بلکه میدان دفاع از حیثیت از اقتدار دینی و غرور ملی ایران اسلامی است.

او ادامه داد: ‌در موضوع مذاکرات هسته‌ای همه باید مراقب باشیم که آمریکا نتواند به بهانه مذاکرات راهی برای مداخله در امور سیاسی ایران پیدا کند و یا بخواهد مراکز سیاسی و امنیتی ما را در قالب بازرسی‌های آژانس جاسوسی کند.

این نماینده مجلس تأکید کرد: ملت ایران همواره در طول تاریخ پرافتخارشان با نثار جان و مال از استقلال کشور دفاع کرده است. استقلال از شعارهای جمهوری اسلامی در دوران انقلاب است و دفاع ما از حق ملت ایران برای استفاده صلح‌آمیز هسته‌ای جلوه و مصداقی از دفاع و استقلال کشور است. مذاکره کنندگان مراقب باشند که در توافق ذره‌ای به استقلال ملی خدشه وارد نشود و همانند رزمندگان دوران دفاع مقدس و روحیه شهادت طلبی وارد این کارزار شوند.

رحمانی افزود: سخن رهبری سخن ملت است. وقتی مقام معظم رهبری می‌فرماید من اجازه نمی‌دهم از دانشمندان هسته‌ای بازجویی شود حرف دل تمام ملت ایران است.

نماینده تاکستان در بخش دیگری از نطق خود با اشاره به مطالبات فرهنگیان،‌ تأکید کرد: هر قدر مقام معلم بالاتر رود مقام جامعه بالاتر می‌رود. بنابراین باید در رفع تبعیض‌ها و رفع مشکلات معلمان حق‌التدریسی اقدامات مفیدی انجام داد.

او خواستار بالا رفتن امنیت شغلی پایدار برای کارگران و کاهش سود بانکی به زیر 10 درصد برای ارتقای تولید شد.

رحمانی از دولت نیز خواست: لایحه منطقه ویژه اقتصادی تاکستان را هرچه زودتر به مجلس بیاورد تا از این طریق بیکاری در این منطقه ریشه‌کن شود.

تعیین نرخ خرید حداقلی 5000 تومان تضمینی کشمش با توجه به نماینده 224 نماینده مجلسبه وزیر جهاد از دیگر درخواست‌های این نماینده مجلس بود.

او همچنین گفت: باغداران کشمش 40 میلیارد تومان از دولت مطالبه دارند که باید هرچه سریع‌تر پرداخت شود.

نماینده مردم تاکستان از اقدامات انجام شده برای پر کردن چاه‌های کشاورزی انتقاد کرد و گفت که این مسأله باعث خسارات سنگین و بیکاری هزاران جوان شده که منبع درآمد دیگری ندارند.

به گفته این نماینده مجلس بهتر بود قبل از پر کردن چاه‌ها زمینه‌های آبیاری قطره‌ای فراهم و چنین اقداماتی با همکاری مردم انجام می‌شد.

احداث و بهره‌برداری از بیمارستان تاکستان، اجرای لایحه تقسیمات کشوری،‌ پرداخت خسارات ناشی از طوفان و سرمازدگی و گازرسانی به شهرک‌های 3000 هکتاری خرمشهر موارد دیگری بود که رجب رحمانی پیگیری آنها را از مسئولین مربوطه خواستار شد.

انتهای پیام

کد N836149

وبگردی