آفتاب

روسیه 46 جنگنده میگ-29 به مصر می‌فروشد

روسیه 46 جنگنده میگ-29 به مصر می‌فروشد

روسیه توافق کرده که 46 جنگنده میگ - 29 را به مصر به ارزش دو میلیارد دلار بدهد که بزرگترین سفارش تسلیحاتی از زمان فروپاشی شوروی سابق محسوب می‌شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، روزنامه ودوموستی روسیه نوشت: روسیه قرارداد فروش 46 جنگنده میگ - 29 را به مصر قبول کرده است. این قرارداد دو میلیارد دلار ارزش دارد. این قرارداد در آینده‌ای نزدیک امضا می‌شود.

یکی از منابع صنایع هوانوردی روسیه اعلام کرد که مذاکرات برای ارسال این جنگنده‌ها مدت‌هاست که در حال انجام است. این در حالی است که اوایل فوریه 2015، سرگئی کوروتکف، مدیر صنایع هواپیمایی روسیه گفته بود: این شرکت آماده تامین جنگنده‌های میگ- 35 برای مصر است. این جنگنده‌ها جدیدترین نسل این نوع هواپیماهای نظامی هستند.

براساس ارزیابی سالانه موسسه بین‌المللی مطالعات استراتژیک درباره ظرفیت‌ها و اقتصاد دفاعی 171 کشور جهان، امور دفاعی مصر در حال حاضر به یگانی از جنگنده‌های اف- 16 آمریکا، جنگنده‌های میراژ 2000 فرانسه و میگ‌های 21 روسیه متکی است.

میگ‌- 29 روسیه احتمالا جانشین یگان میگ‌های 21 ساخت دولت روسیه و J-V ساخت چین خواهد شد.

در فوریه 2014، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه با همتای مصری خود دیدار کرد و پس از این دیدار، رسانه‌ها گزارش دادند که مسکو و قاهره مساله قراردادی بزرگ را برای تامین محصولات نظامی روسیه برای مصر مطرح کردند.

اخیراً، مصر و روسیه همکاری نظامی خود را افزایش داده‌اند. در مارس 2015، مسکو یک سامانه دفاع موشکی دوربرد

S-300VM را به مصر داد که قاهره در 2014 آن را سفارش داده بود.

انتهای پیام

کد N836080

وبگردی