آفتاب

سفر تاریخی نخست‌وزیر صربستان به آلبانی

سفر تاریخی نخست‌وزیر صربستان به آلبانی

نخست‌وزیر صربستان اولین مقام صربستانی خواهد بود که فردا (چهارشنبه) با هدف بهبود روابط شکننده به آلبانی سفر می‌کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، این سفر "الکساندر ووجیج"، نخست وزیر صربستان شش ماه پس از سفر همتای آلبانیایی‌اش به بلگراد صورت می‌گیرد.

وجیج قرار است در سفر روز چهارشنبه خود به تیرانا، پایتخت آلبانی پیش از سخنرانی در یک نشست اقتصادی با همتای آلبانیایی خود دیدار و گفت‌وگو کند.

این درحالی است که روابط بین صربستان و آلبانی به دلیل مساله کوزوو تیره و تار شده است. کوزوو منطقه و قومی با اکثریت آلبانیایی است که در سال 2008 با حمایت آمریکا از صربستان اعلام استقلال کرد.

در همین حال "ادی راما"، نخست وزیر آلبانی درباره سفر ووجیج به این کشور اظهار کرد: ما قصد داریم تا همکاری خود با صربستان را تقویت کرده و تلاش کنیم که دو کشور در مسیر صلح، همکاری و همبستگی بیشتر در اتحادیه اروپا حرکت کنند.

راما ادامه داد: معقدم که آلبانی و صربستان با هم می‌توانند کاری برای حوزه بالکان انجام دهند که فرانسه وآلمان برای اروپا پس از جنگ جهانی دوم کردند.

نخست وزیر صربستان نیز ضمن ابراز خوش‌بینی نسبت به این سفر خاطرنشان کرد، اختلافات می‌توانند تنها از طریق مذاکره حل شوند. تحلیل‌گران نیز با ابراز امیدواری نسبت به این گونه دیدارها بهبود روابط بین تیرانا و بلگراد را عامل ثبات منطقه می‌دانند.

انتهای پیام

کد N836021

وبگردی