آفتاب

شمارش کنندگان آرای هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی

شمارش کنندگان آرای هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی

با آغاز جلسه علنی مجلس شورای اسلامی از ساعت 8 صبح امروز اولین دستور مجلس انتخاب هیأت رئیسه برای سال چهارم بود که پس از اعلام کاندیداتوری کاندیداها برای پست ریاست، نواب رئیس و کارپردازان جمعی از نمایندگان برای شمارش آراء به جایگاه هیأت رئیسه دعوت شدند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، تنها کاندید پست ریاست مجلس علی لاریجانی بود که در نهایت از 263 نماینده حاضر در جلسه موفق به کسب 205 رأی شد.

برای شمارش آراء رئیس مجلس نام هیچ نماینده‌ای از پشت تریبون اعلام نشد.

پس از آن مجلس وارد بررسی صلاحیت نواب رئیس مجلس شد. با کاندیداتوری حجت الإسلام والمسلمین سیدمحمدحسن ابوترابی فرد و محمدرضا باهنر برای شمارش آرای نواب رئیس، ‌بشیری، شهریاری، فولادگر، پزشکیان، مرندی، حقیقت پور و بیگی به جایگاه هیأت رئیسه دعوت شدند که در نهایت پس از شمارش آرا از 264 نماینده حاضر، ابوترابی با 231 رأی و باهنر با 192 رأی برای چهارمین سال پی در پی به عنوان نواب رئیس لاریجانی انتخاب شدند.

سپس مجلس وارد رأی گیری برای انتخاب 3 کارپرداز مجلس شد.

برای شمارش آراء دبیران مجلس رحیم زارع، شکرخدا موسوی، آذین،‌ محسنی ثانی، اسماعیل نیا، محمد قسیم عثمانی، سیدهادی حسینی، نوری قزلچه و منوچهری به جایگاه هیأت رئیسه دعوت شدند.

محمد آشوری،‌ سیدشریف حسینی، احمدرضا مصری، احمد امیرآبادی،‌ موسی غضنفرآبادی، ابراهیم کارخانه و سید بهلول حسینی نامزدهای کارپردازی مجلس بودند که از 265 نماینده حاضر در جلسه مصری،‌ سیدشریف حسینی و محمد آشوری به ترتیب با 161،‌160 و 153 رأی از 265 نماینده حاضر در جلسه انتخاب شدند.

البته اسامی نمایندگان شمارش کننده آرای ناظران مجلس از پشت تریبون قرائت نشد.

انتهای پیام

کد N835961

وبگردی