آفتاب

نیشابوری: وزارت کشور حامی خانه احزاب است

نیشابوری: وزارت کشور حامی خانه احزاب است

یک عضو حزب اسلامی کار گفت: وزیر کشور و معاونین او در عمل نشان دادند که حامی خانه احزاب خواهند بود.

یک عضو حزب اسلامی کار گفت: وزیر کشور و معاونین او در عمل نشان دادند که حامی خانه احزاب خواهند بود.

محمد نیشابوری در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران ( ایسنا)، با اشاره به بازگشایی مجدد خانه احزاب اظهار کرد: اتفاق بسیار خوب و مبارکی رخ داده است که احزاب بعد از سالها دارای یک مرکز مشخص باشند تا بتوانند از حقوق صنفی خود دفاع کنند. یک پایگاه مشخص و مکانی به نام خانه باید برای احزاب وجود داشته باشد تا بتوانند در آن به گفت‌وگو و تعامل بپردازند و در مورد استراتژی‌های کارهای حزبی اظهار نظر کنند و از طرفی نیز حلقه‌ای در جهت کارهای حزبی بین حکومت و مردم باشند.

وی ادامه داد: چه احزاب اصولگرا، چه اصلاح‌طلب و چه احزاب میانه‌رو با اکثریت حضور پیدا کردند و اغلب دبیران کل احزاب بزرگ نیز بودند و حتی شاهد حضور اغلب تشکل ها نیز بودیم که این حضورها نشاندهنده جایگاه خوب و مناسب خانه احزاب در میان فعالیت‌های حزبی است البته باید راهکارهایی وجود داشته باشد تا دوباره به سمت و سوی اتفاقات تلخ گذشته که باعث تعطیلی خانه احزاب شد نرویم.

این فعال سیاسی وزارت کشور را حامی خانه احزاب خواند و خاطر نشان کرد: بعد از روی کار آمدن دولت تدبیر و امید و کسب رای اعتماد آقای رحمانی فضلی از همان ابتدا جلساتی را برای بازگشایی خانه احزاب گذاشتند و از آن دفاع کردند. همانطور که مستحضر هستید آقای میرولد در زمانی که مسئولیت معاونت سیاسی را بر عهده داشتند نیز جلسات متعددی را با مسئولین گذاشتند. با این که اختلافاتی وجود داشت که باعث می شد بازگشایی این خانه به تعویق بیفتد اما آقایان تمام تلاش‌شان را کردند تا خانه احزاب مجددا به نمایندگان احزاب سپرده شود . تلاشی که آقای میرولد انجام دادند بسیار قابل تقدیر است و باید به نیکی از آن‌ها یاد کنیم چرا که سعی کردند که افراد مخالف و موافق بازگشایی خانه احزاب را به دور هم جمع کنند و نظرات آن‌ها را تدوین نمایند.

وی همچنین افزود:‌ مخالفان عقیده داشتند که این خانه در گذشته کار سیاسی انجام دادند و افراد موافق این صحبت را قبول نداشتند. رویکردی که وزارت کشور در آن زمان داشت رویکردی کاملا تعاملی و سازنده بود. حتی زمانی هم که معاون سیاسی وزارت کشور پس از رفتن آقای میرولد خالی مانده بود در آن زمان هم جلساتی گذاشته شد و اعضای شورای خانه احزاب گذشته را دعوت می کردند که نظرات آن‌ها را جویا می شدند. در ادامه پیگیری های آقای مقیمی باعث شد جلسه خانه احزاب روز پنج شنبه گذشته برگزار شود.

این عضو شورای مرکزی حزب اسلامی کار گفت: همین نکته که وزیر کشور به همراه معاون سیاسی و رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک وزارت کشور در این جلسه حضور پیدا کردند نشان می‌دهد که وزارت کشور تمام قد پشت بازگشایی خانه احزاب ایستاده است. وزیر کشور صراحتا در آن جلسه اعلام کردند که از این مجموعه حمایت خواهند کرد و حتی قول در اختیار قرار دادن ساختمان جدیدی را به خانه احزاب را دادند. در ادامه این جلسه با پیغامی که آقای مقیمی دادند مشخص شد که با همکاری شهرداری ساختمانی در اختیار خانه احزاب قرار خواهد گرفت. در پایان هم آقای رحمانی فضلی گفتند که من را به عنوان عضو افتخاری این خانه قبول کنید.

وی تصریح کرد: تمام این نکات نشان می‌دهد که وزارت کشور رویکردی سازنده دارد و جایگاه احزاب و کارگروهی را درک کرده است. احزاب هم معتقد هستند که وجود خانه احزاب گفت‌وگوها را سازنده تر می‌کند. در عین حال امیدوارند تا حمایت های وزارت کشور از این خانه مفیدتر باشد. به هر حال باید از این وضعیت راضی بود و حمایت کرد.

نیشابوری با بیان اینکه اختلافات پیش آمده در جلسه بازگشایی مجدد خانه احزاب کاملا طبیعی بوده است،یادآور شد: توجه داشته باشید که از سال 88 تا به امروز خانه احزاب تعطیل بوده است. به قول دوستان در این خانه را قفل کردند، کلیدش را بردند، در چاهی انداختند و ما به راحتی نمی توانستیم آن را باز پس بگیریم. نزدیک به شش سال خانه احزاب تعطیل بوده، پس کاملا عادی است که میان اعضای آن اعتراضاتی وجود داشته باشد.

وی ادامه داد: بحث هایی که آن روز مطرح شد حاصل فنر جمع شده مطالبات احزاب بود به هر حال در یک خانواده هم ممکن است اختلافاتی وجود داشته باشد. من معتقدم که باید رفتارها عقلانی‌تر می بود و اعتراضات در فضای بهتری مطرح می شد. البته این اختلافات دلیلی برای تعطیلی یک خانه احزاب نیست چرا که باید در نهایت شما به آرای جمعی مراجعه کنید و آرای جمعی است که مشخص می‌کند که به کدام سمت باید حرکت کنیم.

وی در پایان گفت: دوستانی که به دموکراسی و گفت‌وگو عقیده دارند هم باید به آرای جمعی تن دهند. اگر دوست ندارند می توانند در جلسات حضور پیدا نکنند اما همیشه عضو خانه احزاب به حساب می آیند آن‌ها شرکای سیاسی هستند و شرکای سیاسی حق دارند گفت‌وگو کنند.در نهایت باید بگویم که قطعا خانه احزاب به نتیجه می رسد و موفق می‌شود به ویژه آنکه امسال در کشورمان شاهد دو انتخابات خیلی بزرگی خواهیم بود. هر دو این انتخابات می تواند به جایگاه حقوقی و قانونی خانه احزاب کمک کند.

انتهای پیام

کد N835856

وبگردی