آفتاب

تبعات حذف یارانه سوخت کشاورزان به روایت سادات ابراهیمی

تبعات حذف یارانه سوخت کشاورزان به روایت سادات ابراهیمی

یک عضو هیات رئیسه کمیسیون کشاورزی مجلس با انتقاد از حذف یارانه سوخت کشاورزان گفت که با این افزایش قیمت، باید فاتحه بخشی از مجموعه کشاورزی را خواند.

محمد سادات ابراهیمی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، تاکید کرد: وضعیت فعلی کشاورزان هزار و یک مشکل داشت و با این افزایش قیمت باید فاتحه بخشی از مجموعه کشاورزی را خواند، چون کشاورزان با همین وضعیت موجود هم به شدت نگران جبران هزینه‌هایشان بودند و به طرق مختلف ابراز نارضایتی و ناخشنودی می‌کردند.

وی ادامه داد: با اتفاقی که افتاده هزینه‌های تمام شده کشاورزی سیر صعودی پیدا می‌کند، حال آن‌که قیمت محصولات، مرتب رو به کاهش است. مثلا همین الان گوجه فرنگی، سیب زمینی و پیاز روی دست کشاورزان مانده یعنی قیمت به قدری پایین است که برای کشاورز صرف نمی‌کند محصولش را برداشت کند.

این نماینده مجلس تصریح کرد: قرار بود دولت طرح‌هایی مثل برقی کردن چاه‌ها را انجام دهد اما به دلایلی مثل عدم تامین منابع نتوانست به وظیفه‌اش عمل کند، حذف یارانه سوخت نیز فشار سنگین‌تری بر روی عده‌ای از کشاورزان است و چون دولت نتوانسته به تعهدات خود عمل کند، آن‌ها باید خسارت چند برابری را تحمل کنند.

سادات ابراهیمی افزود: در این شرایط که کشاورز نیاز به حمایت دارد یا حداقل اوضاعش نباید از این که هست بدتر شود، این سیاست‌ها، سیاست‌هایی است که باعث می‌شود کشاورزی را تعطیل کنیم.

این عضو هیات رئیسه کمیسیون کشاورزی تاکید کرد که مساله حذف یارانه سوخت کشاورزان در کمیسیون کشاورزی مجلس بررسی خواهد شد.

انتهای پیام

کد N835691

وبگردی