آفتاب

در 90 این هفته چه گذشت؟

در 90 این هفته چه گذشت؟

بحث درباره مسائل مختلف دوره چهاردهم لیگ برتر فوتبال و رقابت‌های آن، محور کلی برنامه نود این هفته را تشکیل داد.

قنبرزاده

به گزارش ایسنا، منصور قنبرزاده، مدیرعامل نفت تهران، اولین مهمان تلفنی این برنامه نود بود.

او با ابراز گلایه شدید از عربستانی‌ها برای معطلی کاروان تیم نفت در جده گفت: مسئولان الاهلی نهایت کارشکنی را انجام می‌دهند و چیزی حدود سه و نیم ساعت در فرودگاه ما را معطل کرده‌اند. ما حتی اعلام کرده‌ایم با ادامه این شرایط حاضریم به ایرن دیپورت شویم و تبعات آن را هم می‌پذیریم. ما 50 روز قبل در عربستان بودیم و این رفتار با ما نشد. کاملا مشخص است که کارشکنی صورت گرفته است. ما آماده ارائه این گزارش به فیفا هستیم.

او افزود: البته بازیکنان ما با دیدن این رفتارها با انگیزه‌ای دو برابر آماده بازی با الاهلی می‌شوند و از همه هواداران فوتبال ایران هم می‌خواهم که ما را دعا کنند.

مظفری‌زاده

سعید مظفری‌زاده، داور بازنشسته فوتبال ایران، در بخشی از این برنامه روی خط آمد و با حمایت از فغانی، درباره فشار ایجاد شده روی این داور بعد از بازی تراکتورسازی و نفت تهران گفت: متاسفانه اتفاقاتی رخ داده که ناراحت‌کننده است. بعد از بازی تراکتور و نفت که با ناراحتی هواداران تراکتور همراه شد، متاسفانه بجای اینکه برخی افراد اشتباهاتشان را بپذیرند، به دنبال مقصر گشتند و طبق معمول داوری را مقصر کردند تا کاسه‌کوزه‌ها را سر او بشکنند. البته در آن دیدار، روز خوب فغانی نبود و او اشتباهاتی داشت.

او افزود: درباره مدیریت بازی توسط فغانی که در این باره بحث‌هایی مطرح هست، باید بگویم که قانون‌گذار اخطار و اخراج را جهت مدیریت بازی گذاشته است. چرا کسی به عدم مدیریت بازیکن تراکتور اشاره نمی‌کند؟ چرا او باید با یک رفتار کنترل نشده باعث شود تا تیمش قهرمانی را از دست بدهد؟

وی با اشاره به اینکه تکرار بازی نفت و تراکتورسازی، کاری غیرممکن است، عنوان کرد: به نظرم بهتر است بیش از این با احساس هواداران بازی نشود و از این صحبت‌ها با آنها نکنیم.

مظفری‌زاده در پایان ضمن حمایت مجدد از فغانی اظهار کرد: برای من عجیب است که چرا رئیس کمیته داوران پشت بزرگترین داور ایران در نیامد؟ مسئولیت داشتن در این مسائل هم باید باشد و کسانی که مسئولیت می‌پذیرند، فراموش می‌کنند که بیایند و عذرخواهی کنند. خواهش من این است که وقتی رئیس دپارتمان داوری انتخاب شد، موضع خودش را در مورد اتفاقات تراکتور نشان دهد تا داوران بدانند که مسئول بعدی از چه زاویه‌ای نگاه می‌کند. این اختلاف دپارتمان و کمیته بارها به تیم‌ها و داوران لطمه زده است.

اصفهانیان

یکی دیگر از مهمانان این برنامه نود، فریدون اصفهانیان، رئیس کمیته داوران بود. او ضمن رد اینکه گفته می‌شود پشت فغانی نایستاده و از او حمایت نکرده است، گفت: شاید شما عزیزان مصاحبه‌های ما را نخوانده‌اید. ما باید از واقعیت‌ها صحبت کنیم. ما هم می‌گوییم که چرا بازیکن تراکتورسازی به رفتارش کنترلی نداشت؟ دقیقا مثلا پولادی در بازی ایران و عراق که با اخراجش کار دست ایران داد. خیلی وقت‌ها یک تیم بازیکنش اخراج شده ولی توانسته بازی را حفظ کند.

او در پاسخ به این سوال که آیا صحت دارد که قرار بوده ترکی قاضی دیدار تراکتور و نفت باشد و اینکه چرا داور بازی عوض شده است، تصریح کرد: تغییر داور، چیز جدیدی نیست و این از اختیارات کمیته داوران است که داور بازی را عوض کند. اگر ما فغانی را در این بازی نمی‌گذاشتیم، می‌گفتند چرا در مهمترین بازی لیگ، بهترین داور را نگذاشتید؟

رئیس کمیته داوران همچنین در برابر این پرسش که دلیل اختلاف کمیته داوران و دپارتمان داوری چیست؟ پاسخ داد: ما همه چیز را نمی‌توانیم در رسانه بگوییم. برخی مسائل، درون‌خانوادگی است.

نظرسنجی

نظرسنجی برنامه این هفته نود، درباره بهترین بازیکن لیگ چهاردهم بود. در نهایت، از بین ادینیو، حدادی‌فر، شریفی، بیرانوند و مبعلی، این ادینیو بود که با کسب آرا بیشتر، عنوان بهترین بازیکن لیگ را بدست آورد.

نکات جالب

- پخش آیتم‌های مختلف از بازی پرسپولیس - الهلال و نفت - الاهلی از نکات جالب این برنامه بود.

- در بخشی از این برنامه، کلیپی درباره مراسم چهارمین سالگرد درگذشت ناصر حجازی پخش شد. همچنین کلیپی درباره مهران دوستی، گوینده تازه درگذشته رادیو به نمایش درآمد.

- گزارشی از خانواده و کودکی علیرضا جهانبخش در این برنامه پخش شد. این بازیکن شاغل در لیگ هلند از خاطرات دوران کودکی‌اش سخن گفت و نکات جالبی را مطرح کرد. او اولین خاطره بازی کردنش در تیم بزرگسالان داماش را مصاف با مس کرمان اعلام کرد و گفت که در آن بازی مهدوی‌کیا هم‌تیمی او بوده است.

- مهدی شریفی، از مهمانان این برنامه، در بخشی از صحبت‌هایش با بیان اینکه "فردوسی‌پور از عوامل پخش شایعه علیه قهرمانی سپاهان بوده است"، گفت که «آقای فردوسی‌پور مگر در همین برنامه شما نبودید که گفتید چقدر خوب است تراکتور قهرمان شود؟ این صحبت شما ما را خیلی ناراحت کرد.»

- عباس باغستانی، رئیس انجمن کم‌توانان ذهنی، مهمان تلفنی این برنامه بود که از مشکلات مالی شدید تیم فوتبال کم‌توانان ذهنی گلایه داشت و گفت که انتظار دارد دولت و خیرین ورزشی به این تیم کمک کنند تا راهی رقابت‌های جهانی شود.

- در بخش پایانی این برنامه، گزارشی درباره موتومبا، بازیکن جنجنالی راه‌آهن پخش شد و در نهایت به دلیل کمبود وقت، رسیدگی به پرونده او به هفته آتی موکول شد.

انتهای پیام

کد N835688

وبگردی