آفتاب

فرستاده سازمان ملل خواهان پایان دادن به خلأ ریاست جمهوری در لبنان شد

فرستاده سازمان ملل خواهان پایان دادن به خلأ ریاست جمهوری در لبنان شد

یک فرستاده سازمان ملل از رهبران سیاسی لبنان خواست تا رئیس جمهوری جدید این کشور را انتخاب کنند و هشدار داد، خلاء یک ساله قدرت در این کشور باعث تضعیف قابلیت آن به منظور تعامل با بحران سوریه و چندین مشکل دیگر شده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، از ماه مه 2014 تاکنون پست ریاست جمهوری لبنان به عنوان تنها ریاست جمهوری مسیحی در خاورمیانه خالی بوده و علت این مساله عدم توافق قانونگذاران پارلمان این کشور بر سریک کاندیدا بوده است.

سیگرید کاگ، هماهنگ کننده ویژه سازمان ملل برای لبنان در بیانیه ای به مناسبت یک ساله شدن خلأ ریاست جمهوری در این کشور گفت: من از رهبران لبنان می‌خواهم منافع ملی را فراتر از سیاست‌های حزبی به نفع ثبات در لبنان قرار دهند و انعطاف‌پذیری و احساس فوریت را که برای حل و فصل این مساله لازم است از خود نشان دهند.

وی تصریح کرد: خلأ ریاست جمهوری در لبنان قابلیت این کشور به منظور مقابله با مشکلات اقتصادی، اجتماعی و امنیتی را تضعیف کرده است.

وی افزود: این مساله در زمانی که لبنان باید تلاشی متحد به منظور حراست از کشور در مقابل تاثیر بحران سوریه انجام دهد منجر به قطبی شدن فضای سیاسی در لبنان شده است.

این درحالی است که کشور لبنان میزبان بیش از یک میلیون آواره جنگ سوریه بوده که فشارها را بر زیرساخت‌های این کشور مضاعف می‌کند.

انتهای پیام

کد N835578

وبگردی