آفتاب
اخبار مرکز ارزیابی‌های پزشکی فوتبال؛

گرفتن تست خون از بازیکنان لیگ برتری/ از فیفا کسب اعتبار می‌شود

گرفتن تست خون از بازیکنان لیگ برتری/ از فیفا کسب اعتبار می‌شود

رئیس مرکز ارزیابی‌های پزشکی و بازتوانی فوتبال ایران گفت: قصد داریم از بازیکنان لیگ برتر تست خون بگیریم.

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از سایت فدراسیون فوتبال، زهره هراتیان رئیس مرکز ارزیابی‌های پزشکی و بازتوانی فوتبال ایران درباره حضور خود در مجمع جهانی فیفا، ضمن بیان مطلب فوق گفت: مجمع جهانی فیفا در روزهای ۲۸ و ۲۹ می (۷ تا ۸ خردادماه) در زوریخ برگزار می‌شود. در این نشست درباره چگونگی و پیرامون علل پیشرفت پزشکی فو‌تبا‌ل، فعالیت‌های صورت گرفته در سال گذشته و استانداردهای پزشکی در ایران گزارش کاملی را ارائه خواهم داد.

وی در ادامه افزود: به دلیل عملکرد خوبی که ایران در زمینه پزشکی در فوتبال آسیا داشته، قرار است در این مجمع از دستاوردهای پزشکی فدراسیون فوتبال ایران به همراه فدراسیون‌های آلمان و کانادا تقدیر شود. تمام تلاشم بر این است در این مجمع از فیفا برای تکمیل ساختمان پزشکی فوتبال این اعتبار جذب کنم تا در زمان مقرر، مراحل ساخت آن به پایان رسیده باشد.

رئیس مرکز ارزیابی‌های پزشکی و بازتوانی فوتبال ایران افزود: روز دوم این مجمع مربوط به انتخابات و تعیین رئیس جدید فیفا است که این جلسه با حضور سپ بلاتر و روسای فدراسیون‌های فوتبال تمامی کشورها روز جمعه هشتم خردادماه برگزار خواهد شد.

هراتیان در پایان گفت: در حاشیه این مجمع قصد داریم نشستی را با مسئولان فیفا در زمینه تست خون از بازیکنان در فصل آینده لیگ برتر انجام دهیم. البته انجام تست خون از بازیکنان فو‌تبا‌ل برای اولین بار در ر‌قابتهای جا‌م جها‌نی برزیل ۲۰۱۴ انجام شد و فیفا برای جلوگیری از دوپینگ، از تمام بازیکنان کشورهای شرکت کننده پیش از شروع این جام، تست خون گرفت.

کد N835400

وبگردی