آفتاب

شورای ملی ایرانیان آمریکا عذرخواهی سناتور گراهام را خواستار شد

شورای ملی ایرانیان آمریکا عذرخواهی سناتور گراهام را خواستار شد

در پی توهین یک سناتور آمریکایی به ایرانی‌ها شورای ملی ایرانیان آمریکا ضمن محکوم کردن این اظهارات عذرخواهی وی را خواستار شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، شورای ملی ایرانیان آمریکا که بزرگترین سازمان ایرانی‌ها در آمریکا محسوب می‌شود روز دوشنبه با انتشار بیانیه‌ای اظهارات توهین‌آمیز سناتور لیندسی گراهام خطاب به ایرانی‌ها را محکوم کرد و عذرخواهی وی از جامعه ایرانیان آمریکا را خواستار شد.

بر اساس گزارش پایگاه اینترنتی نایاک وابسته به شورای ملی ایرانیان آمریکا این سناتور جمهوری‌خواه صبح روز جمعه در گفت‌وگو با هواداران و قانون‌گذاران این حزب با توهین علیه ملت ایران،‌ ایرانی‌ها را دروغگو خواند.

گراهام که همواره مواضعی ضدایرانی داشته است و از مخالفان سرسخت مذاکرات هسته‌ای محسوب می‌شود در این نشست که از طریق ویدئو کنفرانس از واشنگتن صحبت می‌کرد، گفت: من دروغگویان زیادی را دیده‌ام و می‌دانم که ایرانی‌ها دروغگو هستند.

پس از انتشار اظهارات توهین‌آمیز سناتور گراهام، رئیس شورای ملی ایرانیان آمریکا اظهارات وی را تنفرآمیز و ناشی از نژادپرستی توصیف کرد و گفت: این نوع صحبت کردن نباید هیچ جایگاهی در سیاست‌های آمریکا داشته باشد.

وی همچنین گراهام را یک فرد ریاکار و متعصب توصیف و تأکید کرد: وی نشان داد که چقدر متعصب است چون قضاوتش را تنها بر اساس افرادی انجام می‌دهد که با آنها در قمارخانه آشنا شده است.

بر اساس این گزارش این سناتور آمریکایی گفته بود: زمانی که در قمارخانه کار می‌کرده با ایرانی‌های زیادی آشنا شده و توانسته است اطلاعات زیادی درباره آنها کسب کند.

رئیس شورای ملی ایرانیان آمریکا، افزود: اظهارات نژادپرستانه گراهام تردیدهایی را درباره توانایی وی برای صحبت کردن در خصوص مسائل امنیت ملی شامل مذاکرات هسته‌ای با ایران به وجود می‌آورد. چون زمانی که یک فرد بر اساس اطلاعاتی که در یک قمارخانه به دست آورده درباره یک ملت قضاوت می‌کند آیا می‌تواند قضاوت درستی درباره امنیت آمریکا داشته باشد؟

وی همچنین گفت: من فکر می‌کنم پس از این شاهد این باشیم که گراهام می‌گوید من اکنون می‌توانم از خانه‌ام روسیه را ببینم.

شورای ملی ایرانیان آمریکا از این سناتور جمهوری‌خواه خواست تا به دلیل این اظهاراتش عذرخواهی کند چون به جامعه ایرانیان آمریکا که یکی از موفق‌ترین گروه‌ها در این کشور محسوب می‌شود بدهکار است همچنین دیگر نمایندگان جمهوری‌خواه و دموکرات باید اظهارات متعصبانه گراهام را محکوم کنند.

انتهای پیام

کد N834945

وبگردی