آفتاب

تهدید یک قانونگذار انگلیسی به استعفا در پی تلاش کامرون برای حذف قوانین حقوق بشری

تهدید یک قانونگذار انگلیسی به استعفا در پی تلاش کامرون برای حذف قوانین حقوق بشری

یکی از مقام‌های ارشد حزب محافظه کار انگلیس که از تلاش دیوید کامرون برای تغییر قوانین حقوق بشری اروپا ناخرسند است، تهدید به استعفا کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه دیلی تلگراف، یکی از مقام‌های ارشد حزب محافظه کار انگلیس تهدید کرده است که بر سر طرح دیوید کامرون، نخست وزیر انگلیس برای کنار گذشتن قوانین حقوق بشری اروپا استعفا خواهد کرد.

وی که خواست نامش فاش نشود، گفت که پیشنهادات کامرون حمایت‌های حیاتی از شهروندان انگلیسی را تضعیف می‌کند چرا که آنها می‌توانند از دادگاه حقوق بشر اروپا علیه بی‌عدالتی‌ای که در انگلیس با آن مواجه هستند، شکایت کنند.

به گفته این سیاستمدار محافظه کار، ممکن است که لازم باشد برای مخالفت با طرح حزب در راستای کنار گذاشتن قانون حقوق بشری در مجلس عوام استعفا دهد.

این مقام دولتی گفت: من احتمالا با آن مخالفت می‌کنم. این که رای دهندگان حوزه انتخابی من از حفاظت کمتری برخوردار باشند، مساله‌ای نیست که بتوانم بپذیرم.

این عضو محافظه کار پیش بینی کرد که دولت نتواند رای لازم را در مجلس عوام به دست آورد و گفت: دوران ماه عسل دولت جدید کامرون به سر رسیده است.

این اختلافات ممکن است که آرامش پس از انتخابات پارلمانی را برای کامرون مختل کند.

دیوید کامرون پس از پیروزی قاطع در انتخابات هفتم مه وعده اصلاحاتی از جمله در حقوق بشر اروپا را داد. قانون حقوق بشر اروپا به سال 1998، کنوانسیون حقوق بشر اروپا را با قوانین انگلیس ادغام کرد. این حقوق از سوی دادگاه استراسبورگ اجرا می‌شود که قدرت لغو حکم دادگاه‌های انگلیسی از جمله دادگاه عالی در لندن را دارد.

انتهای پیام

کد N834942

وبگردی