آفتاب

کامرون شرایط شرکت در رفراندوم خروج انگلیس از اتحادیه اروپا را تشریح کرد

کامرون شرایط شرکت در رفراندوم خروج انگلیس از اتحادیه اروپا را تشریح کرد

نخست‌وزیر انگلیس در تشریح اجمالی شرایط افرادی که می‌توانند در رفراندوم خروج این کشور از اتحادیه اروپا شرکت کنند، اعلام کرد، اکثریت افرادی که از 27 کشور دیگر اتحادیه اروپا در انگلیس زندگی می‌کنند، نمی‌توانند در این رفراندوم شرکت کنند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، بر اساس قوانین این رفراندوم، شرکت در این رای‌گیری برای افرادی که اجازه دارند در انتخابات انگلیس شرکت کنند، آزاد است اما برای مثال شهروندان خارجی با رعایت یک سری پیش‌شرط‌های خاص خواهند توانست در این رفراندوم شرکت کنند. علاوه بر این شهروندان انگلیسی که کمتر از 15 سال در خارج از این کشور ساکن هستند، می‌توانند در این رفراندوم شرکت کنند.

شروطی که برای خارجی‌ها جهت شرکت در این رفراندوم مشخص شده و می‌شود از اهمیت بالایی برخوردار است؛ چراکه حدود 2.8 میلیون تن از شهروندان اتحادیه اروپا در انگلیس زندگی می‌کنند و معتقدند که باید حق شکست در رفراندوم و تعیین آینده خود را داشته باشند.

دیوید کامرون، نخست‌وزیر انگلیس روز پنجشنبه قرار است در پارلمان شرایط و قوانین رفراندوم پیش رو را ارائه دهد.

کامرون همچنین قصد دارد به پایتخت‌های کشورهای عضو اتحادیه اروپا رفته و دلایلش برای ضرورت اعمال اصلاحات در این اتحادیه را تشریح کند. نخست‌وزیر انگلیس با این هدف این هفته به منظور گفت‌وگو با سران کشورهای اتحادیه اروپا پیش از نشست شورای اروپا به کشورهایی چون دانمارک، هلند، فرانسه، لهستان و آلمان سفر خواهد کرد.

انتهای پیام

کد N834863

وبگردی