آفتاب
در دیدار قائم مقام وزیر امور خارجه اتریش

روانچی: برای توافق، تحت فشار زمان قرار نداریم

روانچی: برای توافق، تحت فشار زمان قرار نداریم

مشائیل لینهارت ، قائم مقام وزارت امور خارجه اتریش که در رأس هیأتی در ایران به سر می‌برد ، با مجید تخت روانچی ، معاون اروپا و آمریکای وزارت امور خارجه دیدار و درباره موضوعات مختلف روابط دوجانبه و تحولات منطقه‌ای گفت‌وگو و تبادل نظر کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) در این دیدار معاون اروپا و آمریکای وزارت خارجه کشورمان با اشاره به روابط خوب و تاریخی دو کشور ایران و اتریش ، آمادگی جمهوری اسلامی ایران را برای تقویت روابط دوجانبه در ابعاد مختلف سیاسی ، اقتصادی ، تجاری ، پارلمانی ، علمی ، فرهنگی و ورزشی اعلام کرد.

در ارتباط با موضوع هسته‌ای ، معاون اروپا و آمریکای وزارت خارجه کشورمان ، ضمن اشاره به فرآیند دستیابی به راه حل‌ها در جریان گفت‌وگوهای لوزان سوئیس ، به مذاکرات هفته‌های گذشته در ارتباط با تدوین متن نهایی توافق اشاره و تأکید کرد: امیدواریم طرف مقابل با پرهیز از مواضع حداکثری تلاش نماید تا قبل از موعد مقرر به توافق جامع برسیم اگرچه ما تحت فشار زمان قرار نداریم و به دنبال توافقی هستیم که همه حقوق‌مان را در بر داشته باشد .

تخت روانچی همچنین در بخش دیگری ضمن تشریح شرایط پیچیده و حاد حاکم بر منطقه بر لزوم یافتن راه حل سیاسی برای برون رفت از بحران یمن تأکید و افزود : هدف جمهوری اسلامی ایران استقرار صلح و ثبات در منطقه از طریق گفت‌وگو و راه‌های مسالمت‌آمیز است .

در جریان این دیدار همچنین ، قائم مقام وزارت خارجه اتریش ضمن ابراز خوش‌بینی نسبت به نیل به توافق هسته‌ای و ضروری دانستن آن ، آمادگی کامل اتریش را برای بسط مناسبات با جمهوری اسلامی ایران در همه زمینه‌ها اعلام کرد.

انتهای پیام
کد N834771

وبگردی