آفتاب

تاکید رئیس سازمان تعزیرات حکومتی بر برخورد با قاچاق کالا

تاکید رئیس سازمان تعزیرات حکومتی بر برخورد با قاچاق کالا

معاون وزیر دادگستری و رئیس سازمان تعزیرات حکومتی، با ویرانگر دانستن پدیده قاچاق کالا و ارز در کشور بر ضرورت مبارزه قاطع با این پدیده تاکید کرد.

معاون وزیر دادگستری و رئیس سازمان تعزیرات حکومتی، با ویرانگر دانستن پدیده قاچاق کالا و ارز در کشور بر ضرورت مبارزه قاطع با این پدیده تاکید کرد.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، علیرضا جمشیدی در جلسه مدیران استان‌های مرزی این سازمان با طرح این سوال که چرا با تمام امکانات و تمهیدات، تاکنون جلوی پدیده قاچاق کالا و ارز گرفته نشده است؟ تصریح کرد: قاچاق کالا به اقتصاد و زیربنای کشور آسیب می‌زند و باید برای حل این مسئله اقدامات عملی، سازنده و قاطعانه صورت گیرد.

رئیس سازمان تعزیرات حکومتی با اشاره به نقش مدیران سازمان تعزیرات حکومتی در امر مبارزه با قاچاق کالا و ارز افزود: باید پرونده‌های قاچاق با نگاه ملی و فراگیر مورد توجه قرار گیرند و با قدرت و قوت هرچه بیشتر تا حصول نتیجه پیگیری شوند.

وی ضمن یادآوری اهمیت جایگاه سازمان تعزیرات حکومتی در امر مبارزه با گرانفروشی، قاچاق کالا و ارز و سایر تخلفات اقتصادی و صنفی در کشور، تصریح کرد: زمانی می‌توان ادعا کرد که سازمان تعزیرات حکومتی موثر عمل کرده که به نحو شایسته به نیازهای مردم و انتظارات جامعه پاسخ داده است.

جمشیدی با یادآوری پیامدهای مخرب قاچاق کالا و ارز بر اقتصاد کشور خاطرنشان کرد: امروز حجم قاچاق کالا در کشور بیش از 25 میلیارد دلار برآورد شده و این مسئله بیانگر عدم بازدهی عملکرد نهادهای ذی ربط در امر مبارزه با این پدیده است.

وی افزود: برای مبارزه صحیح و قوی با پدیده قاچاق کالا و ارز لازم است با نیروی انتظامی، گمرک و سایر نهادهای ذی‌ربط تعامل سازنده‌ای برقرار کرد و تا حصول نتیجه این مهم را پیگیری کرد.

رئیس سازمان تعزیرات حکومتی با تاکید بر اهمیت اطلاع‌رسانی سریع و فراگیر از وضعیت قاچاق کالا و ارز در کشور اظهار کرد: لازم است پرونده‌ها در سطح ملی مطرح شوند و در این صورت است که می‌توان بازدارندگی را در سطح کشور بالا برد.

بر اساس این گزارش، در این جلسه تعدادی از مدیران ستادی و ادارات کل مرزی تعزیرات حکومتی به بیان دیدگاه‌های خود در خصوص وضعیت قاچاق کالا و ارز در کشور و همچنین مشکلات موجود در حوزه فعالیت خود پرداختند.

انتهای پیام

کد N834681

وبگردی