آفتاب
در جلسه کمیسیون آموزش؛

ارائه گزارش کمیته آموزش عالی درباره پردیس‌های بین‌المللی قشم و کیش

ارائه گزارش کمیته آموزش عالی درباره پردیس‌های بین‌المللی قشم و کیش

کمیته آموزش عالی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گزارشی از پردیس‌های بین‌المللی قشم و کیش ارائه کرد.

قاسم جعفری در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار کرد: موضوع ادغام دانشگاه علوم اقتصادی و خوارزمی در جلسه کمیسیون آموزش مجلس مطرح و مقرر شد با حضور وزیر علوم به طور جدی مورد بررسی قرار گیرد.

او افزود: البته امروز قرار بود وزیر علوم به همراه معاون فرهنگی این وزارتخانه با حضور در جلسه کمیسیون آموزش درباره وضعیت فرهنگی دانشگاه‌ها و مسائل فرهنگی دانشجویی گزارشِی را ارائه کند که متاسفانه در آخرین لحظه طی نامه‌ای اعلام کردند که نمی‌توانند در این جلسه حضور یابند اما از آن‌جایی که این حضور نیافتن‌ها بارها تکرار شده قرار شد نامه‌ای نوشته شود تا نحوه تعامل با کمیسیون به طور جدی در دستور کار این وزارتخانه قرار گیرد.

سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس هم‌چنین اظهار کرد: کمیته آموزش عالی کمیسیون آموزش مجلس نیز گزارشی از وضعیت پردیس‌های بین‌المللی قشم و کیش را در این جلسه ارائه کرد که در این گزارش وضعیت نامناسب این پردیس‌ها مورد توجه قرار داشت و پیشنهاد این بود که استانداردهای لازم باید در این مراکز آموزشی رعایت شود.

جعفری افزود: طرح تسری فوق‌العاده پزشکی قانونی به کارمندان سازمان فنی حرفه‌ای کشور نیز در جلسه کمیسیون مطرح شد و با توجه به این که مرکز پژوهش‌های مجلس نیز بر این نظر بود که این طرح با اصل 75 قانون اساسی مغایرت دارد و بار مالی را مترتب می‌کند، کمیسیون آموزش نیز نظر مثبتی نداشت.

وی خاطرنشان کرد: لایحه الحاق جمهوری اسلامی ایران به کنوانسیون پیشگیری از آلودگی تخلیه پسماند نیز در جلسه امروز کمیسیون مصوب شد و نیز ماده 980 قانون مدنی درخصوص تسهیل اعطای تابعیت به غیرایرانیانی که نخبه بوده و خدماتی را در زمینه تخصصی خود ارائه می‌کنند در جلسه کمیسیون مورد تصویب قرار گرفت.

انتهای پیام

کد N834252

وبگردی