آفتاب
توضیح عراقچی درباره نشست غیر علنی مجلس

در مجلس بر مخالفت با بازرسی از مراکز نظامی و مصاحبه با دانشمندان هسته‌ای تاکید کردیم

در مجلس بر مخالفت با بازرسی از مراکز نظامی و مصاحبه با دانشمندان هسته‌ای تاکید کردیم

معاون وزیر خارجه ایران درباره نشست غیرعلنی امروز مجلس گفت: جناب آقای دکتر ظریف و بنده در این جلسه بر مخالفت با بازرسی یا بازدید از هرگونه مراکز نظامی و یا مصاحبه با دانشمندان هسته‌ای کشورمان تاکید کرده و تشریح کردیم که در طول مذاکرات اصولا راه هرگونه سوء‌استفاده مسدود شده است.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، دکتر سیدعباس عراقچی، مذاکره‌کننده ارشد هسته‌ای ایران با مفید دانستن گفت‌وگو با نمایندگان مجلس شورای اسلامی افزود: در این جلسه با تاکید بر این که پذیرش پروتکل الحاقی نهایتا با مجلس است، روال کار در پروتکل الحاقی برای دسترسی مدیریت شده به سایت‌های غیرهسته‌ای تشریح شد و در خصوص اقدامات حفاظتی و امنیتی که معمولا کشورهای اجرا کننده پروتکل برای صیانت از اطلاعات نظامی، هسته‌ای و صنعتی خود و جلوگیری از جاسوسی به عمل می‌آورند توضیحات لازم را جهت اطلاع نمایندگان مردم ارائه دادیم.

او اضافه کرد: در جلسه غیرعلنی امروز ضمن ارائه گزارشی از آخرین وضعیت نگارش توافق نهایی، چارچوب‌ها و خطوط قرمز تعیین شده توسط مقام معظم رهبری و دستاوردهای هیات مذاکره کننده در تحقق این خطوط قرمز تشریح شد.

مذاکره کننده ارشد هسته‌ای کشورمان تاکید کرد: مذاکره کنندگان تنها در چارچوب اصول و خط قرمزهای ترسیم شده توسط رهبر معظم انقلاب حرکت می‌کنند.

عراقچی هم‌چنین نقل قول منتشره از وی از جلسه غیرعلنی امروز مجلس مبنی بر پذیرش بازرسی از مراکز نظامی را کاملا نادرست دانست و با اشاره به انعکاس این خبر نادرست در برخی رسانه‌ها و به‌ویژه رسانه‌های رژیم صهیونیستی، توجه به حساسیت و پیچیدگی مذاکرات هسته‌ای و پرهیز از انتشار اخبار نادرست و هم‌چنین اخبار جلسات خصوصی و غیرعلنی را مورد تاکید قرار داد و خاطرنشان کرد: لازم است همه منافع ملی را همواره الویت اول خود برشمرند.

انتهای پیام

کد N834238

وبگردی