آفتاب

انگلیسی‌ها مسیرشان را برای پیوستن به داعش تغییر داده‌اند

انگلیسی‌ها مسیرشان را برای پیوستن به داعش تغییر داده‌اند

نشریه گاردین انگلیس گزارش داد،‌ انگلیسی‌هایی که به منظور پیوستن به گروه‌ تروریستی داعش قصد عزیمت به سوریه را دارند، اخیرا به منظور عدم شناسایی، از مسیر ایتالیا، دریای مدیترانه و شمال آفریقا به منظور رفتن به این کشور استفاده می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه گاردین، منابع خبری که تحرکات افراط‌گران انگلیسی را تحت نظر دارند، گزارش دادند که داوطلبان انگلیسی پیوستن به داعش به منظور اجتناب از شناسایی شدن در فرودگاه‌های انگلیس، از طریق دریا به ایتالیا رفته و سپس از مسیر شمال آفریقا و پس از رفتن به تونس، وارد لیبی می‌شوند.

این درحالی است که اخیرا کشور لیبی به عنوان یکی از مقاصد ارجح داوطلبان انگلیسی پیوستن به داعش که قصد رفتن به سوریه را دارند مورد استفاده قرار می‌گیرد و طی ماه‌های اخیر این کشور هرچه بیشتر در کنترل نیروهای این گروه تروریستی قرار گرفته است. در حال حاضر لیبی سومین پایگاه بزرگ گروه تروریستی داعش به حساب می‌آید.

تروریست‌های داعش اخیرا در این کشور کنترل شهر سرت را به دست گرفته و نیروهای وفادار به دولت غیر رسمی طرابلس را شکست دادند.

یک منبع خبری گفت: ما شاهد هستیم که هرچه بیشتر نیروهای داعش از مسیر مدیترانه به لیبی می‌روند. هنگامی که آنها به این کشور می‌رسند از آنها استقبال می‌شود و شما حتی می‌توانید در پایگاه‌هایی نظیر فیسبوک ببینید که آنها از مسیر ایتالیا نیز استفاده می‌کنند.

اوایل ماه جاری میلادی یک مشاور دولت لیبی اعلام کرد که نیروهای داعش از طریق دریای مدیترانه توسط قاچاقچیان انسان به اروپا می‌روند.

وی در عین حال مدعی شد که این نیروها در قایق‌هایی که حامل مهاجران غیرقانونی هستند پنهان می‌شوند.

مقامات مصر و ایتالیا پیشتر هشدار داده بودند که شبه‌نظامیان داعش می‌توانند از طریق این قایق‌ها به اروپا برسند.

انتهای پیام

کد N834193

وبگردی