آفتاب
اشتری در کمیسیون امنیت ملی مطرح کرد

ضرورت تعامل ناجا و کمیسیون امنیت ملی به جهت دفع تهدیدات امنیتی

ضرورت تعامل ناجا و کمیسیون امنیت ملی به جهت دفع تهدیدات امنیتی

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: مباحث مطروحه جلسه امروز کمیسیون بر مبنای سخنان رئیس مجلس شورای اسلامی درباره طرح جامع الزام دولت به حفظ حقوق هسته ای جمهوری اسلامی ایران بود.

به گزارش ایسنا، سید حسین نقوی حسینی با اشاره به جلسه عصر امروز (یکشنبه، 3 خرداد) گفت: در ابتدای این جلسه، علاءالدین بروجردی ضمن تبریک ایام اعیاد شعبانیه، به ویژه روز پاسدار و روز جانباز، اشاره ای به مأموریتی که به کمیسیون داده شده تا طرح های مختلف مطرح از سوی نمایندگان را جمع آوری و در نهایت یک طرح جامع به دست آید داشت.

نماینده مردم ورامین، پیشوا و قرچک در مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه مشورت های مختلفی در این زمینه انجام شد، عنوان کرد: لازم به توضیح است در جلسه امروز صحن علنی نیز رئیس مجلس شورای اسلامی به موضوع طرح جامع الزام دولت به حفظ حقوق هسته ای جمهوری اسلامی ایران اشاره داشتند.

وی افزود: از ادامه جلسه سردار اشتری، فرمانده ناجا در جلسه کمیسیون حضور پیدا کرد تا گزارشی از فعالیت های این نهاد و برنامه های آینده نیروی انتظامی به کمیسیون ارائه کند.

نقوی حسینی در ادامه بیان کرد: فرمانده ناجا ضمن ضروری خواندن تعامل متقابل نیروی انتظامی و کمیسیون به موضوعات حساس سال جاری از جمله مباحث مربوط به رویدادهای منطقه ای، تهدیدات امنیتی که دشمن در پی آن است، امنیت مرزها، انتخابات دوره دهم مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و خواستار هوشیاری، هماهنگی و پیگیری مستمر همه دستگاه ها شد.

عضو هیأت رئیسه کمیسیون امنیت ملی ادامه داد: وی همچنین با اشاره به فرامین مقام معظم رهبری؛ توجه به درون نیروی انتظامی، توجه به آسیب های اجتماعی و برخورد باعوامل اصلی آن به ویژه مبارزه با مواد مخدر، جمع آوری معتادین، برخورد جدی با سرقت ها به خصوص سرقت های کلان و ناهنجاری های اجتماعی را در دستور کار نیروی انتظامی عنوان کرد.

وی افزود: سردار اشتری نیروی انتظامی را نیازمند توجه جدی به بودجه و اعتبارات دانست و گفت پایه بودجه ای نیروی انتظامی باید اصلاح شود.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: در ادامه تعدادی از نمایندگان ضمن تشکر از زحمات نیروی انتظامی به بیان مشکلات حوزه های انتخابیه و مشکلات ملی پرداختند همچنین لازم به ذکر است به دلیل بحث مفصل پیرامون طرح هسته ای ادامه آن جهت تصویب به جلسه سه شنبه موکول شد.

انتهای پیام

کد N834152

وبگردی