آفتاب

آمادگی 50 هزار نیروی بسیج مردمی عراق برای آزادسازی الانبار

آمادگی 50 هزار نیروی بسیج مردمی عراق برای آزادسازی الانبار

در حالی که نیروهای عراقی با پیشروی به سمت شهر الرمادی موفق شدند بخش‌هایی از مناطق تحت تصرف داعش را پس بگیرند، بیش از 50 هزار نیروی بسیج مردمی با استقرار در بخش‌های عملیات آزادسازی الانبار، منتظر چراغ سبز برای آزادسازی این استان هستند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه خبری الفجر، کریم النوری، سخنگوی نظامی نیروهای بسیج مردمی اعلام کرد: بیش از 50 هزار نیرو آماده آزادسازی الانبار هستند تا این استان را از چنگال داعش بیرون آورند.

النوری تاکید کرد: بسیج کردن نیروها و هماهنگ‌سازی آنان بر اساس طرحی که به دقت بررسی و تنظیم شده است و طبق آموزش‌های نظامی فشرده و اولویت‌های عملیات‌های میدانی صورت گرفته است.

یکی از فرماندهان عملیاتی نیروهای بسیج مردمی نیز اظهار داشت: طبق طرح این نیروها از شهرهای تکریت و سامراء در استان صلاح‌الدین به سوی الانبار گسیل داده می‌شوند و این نیروها در این عملیات از سامانه‌های موشکی جدید و هواپیماهای بدون سرنشین نیز استفاده خواهند کرد.

این منبع در فرماندهی نیروهای داوطلب مردمی تاکید کرد، این نیروها برای شروع عملیات آزادسازی الانبار منتظر چراغ سبز هستند.

در همین حال، احمد الاسدی، سخنگوی بسیج مردمی عراق اظهار داشت: امنیت تمامی خطوط دفاعی در الرمادی برای ممانعت از پیشروی داعش برقرار شده‌ است.

همچنین پلیس عراق امروز در منطقه مسکونی البغدادی واقع در غرب الرمادی حمله تروریست‌های داعش را که قصد داشتند یک خودروی بمب‌گذاری شده را به همراه یک عامل انتحاری در منطقه منفجر کنند، خنثی کردند.

منابع امنیتی عراقی اعلام کردند که داعش حمله خود را با یک خودروی بمب‌گذاری شده در البغدادی انجام داد و در این حادثه یک شهروند بر اثر انفجار خودرو جان خود را از دست داد. پس از این انفجار تروریست‌های داعش حمله خود به منطقه مسکونی البغدادی را آغاز کردند اما پلیس و نیروهای عشایر توانستند در برابر آنان ایستادگی کرده و آنان را مجبور به عقب‌نشینی از منطقه کنند.

نیروهای مشترک عراقی شامل ارتش، پلیس، داوطلبان مردمی و عشایر در این عملیات که در مناطق النضیج و حصیبه صورت گرفت، توانستند 20 داعشی را به هلاکت برسانند.

نیروهای مشترک عراقی در حال حاضر خود را برای آزادسازی مناطقی که در الانبار توسط دست داعش اشغال شده‌ است، آماده می‌کنند. آنان با پیشروی از چند محور، روز گذشته توانستند حصیبه را به شکل کامل آزاد کنند.

منابع مذکور افزودند: داعش وسایل داخل ادارات دولتی و منازل مسکونی الرمادی را غارت و آنها را به سوریه منتقل کرده‌ است که ارزش این کالاهای مسروقه به حدود 60 میلیارد دینار عراقی می‌رسد.

این منابع اعلام کردند داعش 32 تن را در شهر الرمادی که از پیوستن به داعش سرباز زده بودند، اعدام کرده است.

نیروهای عراقی موفق شدند امروز (یکشنبه) با پیشروی به سوی شهر الرمادی، منطقه حصیبه واقع در فاصله چند ده کیلومتری شرق این شهر را با کمک داوطلبان مردمی از کنترل گروه تروریستی داعش خارج کنند.

شهر الرمادی از حدود یک هفته پیش به کنترل داعشی‌ها در آمده است.

انتهای پیام

کد N834138

وبگردی