آفتاب

تدوین برنامه کلان شبکه‌های اجتماعی

تدوین برنامه کلان شبکه‌های اجتماعی

مهر نوشت:

دبیر شورای عالی فضای مجازی از آماده‌سازی برنامه کلان در حوزه شبکه‌‌های اجتماعی خبر داد که در راستای ارائه فرهنگ و ارتباط با اجتماعات خارج از کشور شکل می گیرد.
محمدحسن انتظاری امروز در حاشیه آغاز به کار دومین نمایشگاه صنعت بومی سایبری در جمع خبرنگاران در مورد جذب مخاطب در سطح برون‌مرزی از طریق شبکه‌های اجتماعی،گفت: یکی از طرح‌های بیست و هشت‌گانه اولویت‌دار ما، استفاده از رسانه‌های اجتماعی با بهره‌گیری از تشکل‌های خارج از کشور برای ارائه فرهنگ خودمان و ارتباط با اجتماعات خارج از کشور است.

وی ادامه داد: ‌در این زمینه چندین دستگاه مانند سازمان فرهنگ و ارتباطات اجتماعی، سازمان تبلیغات اسلامی و وزارت امور خارجه تشکیل جلسه داده‌اند و پیش‌بینی می‌شود در عرض سه ماه آینده برنامه کلان این موضوع را برای ارائه به شورای عالی فضای مجازی آماده می‌کنیم.

انتظاری با تاکید بر اینکه شبکه‌های اجتماعی، محیطی برای برقراری ارتباطات اجتماعی محسوب می‌شوند، تصریح کرد: سیاست‌های کلان در خصوص رسانه‌‌های اجتماعی تدوین شده و آماده ارائه به شورای عالی فضای مجازی است.

دبیر شورای عالی فضای مجازی با بیان اینکه میزان استفاده موثر از این شبکه‌ها، یکی از بحث‌های مورد اهمیت است، خاطر نشان کرد: هم‌اکنون اغلب شبکه‌های اجتماعی، ماهیت عمومی دارند و ما معتقدیم باید شبکه‌های اجتماعی تخصصی با تاکید بر حوزه‌های اجتماعی و فرهنگی نیز توسعه پیدا کند.

وی در همین حال از تدوین برنامه‌های ملی در حوزه آموزش و ارتقای سواد اطلاعاتی خبر داد و گفت: در حال طراحی دو برنامه با موضوع ارتقای سواد اطلاعاتی و نیز آموزش فضای مجازی هستیم که چند سازمان عمده از جمله سازمان صدا و سیما و وزارت علوم در حال اجرای آن هستند که پس از تصویب در کمیسیون عالی ارتقای محتوا، ابلاغ خواهد شد.

 

 

 

5656

کد N834089

وبگردی