آفتاب

داعش به‌دنبال خرید سلاح هسته‌ای از پاکستان

داعش به‌دنبال خرید سلاح هسته‌ای از پاکستان

گروه تروریستی داعش در نشریه خود مدعی شده است که برنامه دارد تا ظرف یک سال آینده از پاکستان سلاح هسته‌ای بخرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از رویترز، گروه تروریستی داعش در آخرین شماره نشریه خود اعلام کرده است که منابع مالی این گروه داعش را ظرف یک سال آینده در جایگاهی قرار خواهد داد که می‌تواند به سلاح هسته‌ای دست یابد.

اگرچه این سناریو بسیار دور از عمل به نظر می‌رسد اما این که شبه نظامیان داعش امکان دستیابی تسلیحات هسته‌ای پاکستان را دارند باید جدی گرفت.

با فرض آن که قصد داعش برای دستیابی به سلاح هسته‌ای تا یک سال آینده جدی باشد با توجه به منابع مالی عظیم آن، این گروه تروریستی می‌تواند از دیگر تروریست‌های داعش و القاعده در پاکستان بخواهد تا از طریق فروشندگان سلاح و ارتباط با مقامات فاسد پاکستان تسلیحات هسته‌ای را خریداری کرده و به عراق ارسال کنند.

البته این نخستین‌بار نیست که داعش تهدید به خرید و یا دستیابی به سلاح هسته‌ای می‌کند.

سال گذشته نیز این گروه تروریستی مدعی شده بود که در جریان اشغال دانشگاه موصل توانسته است مقادیری از اورانیوم خام به دست آورد و سعی خواهد کرد تا آن را غنی‌سازی کند.

این در حالی است که این ادعاهای داعش همواره از سوی کارشناسان رد شده است که سلاح‌هایی که داعش در اختیار دارند بتواند تهدیدی علیه کشورهای اروپایی باشد یا این گروه بتواند تسلیحات حساسی را مثل سلاح هسته‌ای به داخل عراق انتقال دهند.

انتهای پیام

کد N834030

وبگردی