آفتاب
رئیس بخش فناوری بتن مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی

ارتباط صنعت و پژوهش در کشور ما نیاز به مدیریت بیشتری دارد

ارتباط صنعت و پژوهش در کشور ما نیاز به مدیریت بیشتری دارد

رئیس بخش فناوری بتن مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی با بیان این که ارتباط صنعت و دانشگاه در همه جای دنیا تعریف شده است، گفت: این ارتباط در کشور ما نیاز به مدیریت بیشتری دارد.

دکتر محسن تدین، در حاشیه برگزاری اولین کنفرانس ملی فناوری‌های نوین بتن در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)منطقه گیلان، اظهار کرد: دانشجویانی که در مسابقات علمی شرکت می‌کنند، اینکه چه کسی اول می‌شود مهم نیست بلکه دانشجویان در این رقابت  با هم آشنا می شوند و به تبادل اطلاعات مختلف که در کیفیت بتن موثر است، می پردازند.

وی با بیان اینکه این نوع مسابقات علمی باید در سطح استان ها برگزار شود، افزود: مسابقات در سطح ملی باید با هدف معینی باشد، البته نباید انتظار داشت به زودی نتایج این مسابقات را می بینیم، بلکه وقتی دانشجویان وارد محیط کار در کارگاه های ساخت قطعات بتنی و کارخانجات بتن آماده می شوند، نتایج آن را می بینیم. از 12 سال پیش تاکنون نیز به همین صورت بوده و نتایج حاصله از مسابقات علمی در حال حاضر کاربردی رسمی یافته است.

رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی درخصوص ارتباط پژوهش و صنعت گفت: در دنیا پژوهش ها به صنعت تبدیل می شوند و پژوهش که رویکرد صنعتی نداشته باشد، انجام نمی دهند چرا که برای تامین منابع مالی خود نیاز به پژوهشی‌های کاربردی دارند بعبارتی اگر منابع مالی نداشته باشند دانشجوی فوق لیسانس و دکتری جذب نمی‌کنند اما در کشور ما چنین نیست و روز به روز هم بر آمار جذب دانشجویان فوق لیسانس و دکتری افزوده می‌شود درحالی که ارتباط صنعت و دانشگاه در همه جای دنیا تعریف شده است لذا در کشور ما نیاز به مدیریت بیشتری دارد.

انتهای پیام

کد N833958

وبگردی