آفتاب
فاضلی خبرداد:

تامین کالاهای اساسی ویژه رمضان به میزان کافی

تامین کالاهای اساسی ویژه رمضان به میزان کافی

رئیس اتاق اصناف ایران با بیان اینکه قیمت‌ها در بازار کالاهای اساسی به ثبات نسبی رسیده، گفت: تجارب سال گذشته هم نشان داد که نیازی به اجرای طرح تنظیم بازار نیست و همه کالاها به اندازه کافی وجود دارد.

به گزارش خبرگزاری مهر، علی فاضلی گفت: با توجه به شرایط قیمت کالا، در سال گذشته از طرح تنظیم بازار ویژه ماه مبارک رمضان استقبال چندانی نشد و امسال همین روند پیش بینی می شود چون کالاهای اساسی به میزان کافی تامین شده است.

رئیس اتاق اصناف ایران افزود: بازار تابع شرایط اقتصادی و عرضه و تقاضاست و در بازار ایران پدیده کمبود کالا نداریم و بازار ما تقریبا از هر نوع کالا اشباع شده است و البته نظارت بر قیمت کالاهای وارداتی و تولیدی وجود دارد و در دوره های خاص هم باید نظارت ها تشدید شود.

وی تصریح کرد: در ماه رمضان برخی کالاهای صنفی مانند خرما و زولبیا و بامیه تقاضای زیادی دارد که اصناف همکاری خواهند کرد و امیدواریم کمترین تخلف را شاهد باشیم و نظارت ها را هم بیشتر خواهیم کرد.

به گفته فاضلی، سازمان حمایت مسئول قیمت گذاری است و گاهی اصناف به عنوان ناظر یا مشاور همکاری دارد اما مسئول قیمت گذاری در این بخش، سازمان حمایت از تولیدکننده و مصرف کننده است و همچنان ثبات قیمت داریم.

وی اظهار داشت: نظارت بر بخش خرده فروشی با نظام صنفی است وکار نظارت اصناف بر خرده فروشی با اتاق های اصناف خواهد بود.

فاضلی همچنین گفت: حدود ۸۰۰ هزار واحد بدون پروانه داریم که باید ساماندهی شود و بیشتر تخلف ها نیزدر همین حوزه است و طرح سازماندهی واحدهای بدون پروانه با همکاری وزارت صنعت و معدن و تجارت و دیگر نیروهای دست اندرکار عملیاتی می شود. برای هر ۳۰ یا ۳۱ نفر، یک واحد صنفی داریم که با معیارهای جهانی ( ۹۵ تا ۱۰۵ نفر) نمی خواند.

رئیس اتاق اصناف اظهار داشت: در کالاهایی که با بسته بندی وبا بر چسب قیمت ها عرضه می شود، قیمت ها مشخص و هرگونه گرانفروشی تخلف است.

 

کد N833956

وبگردی