آفتاب

شبکه‌های اجتماعی در بروز پدیده طلاق چقدر موثرند؟

شبکه‌های اجتماعی در بروز پدیده طلاق چقدر موثرند؟

مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان غربی گفت: از جمله آسیب‌های شبکه‌های اجتماعی بالا رفتن آمار پدیده طلاق در جامعه است.

" شهلا تاجفر" در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه آذربایجان غربی افزود: اتلاف اوقات زوجین در شبکه‌های اجتماعی باعث ایجاد فاصله در بین آنها گشته و همچنین زوجین جهت پر کردن خلاء عاطفی خود در منزل با رجوع به شبکه‌های اجتماعی و استفاده ناصحیح از این شبکه‌ها باعث آسیب جدی به تقدس نهاد خانواده می شوند.

وی با بیان اینکه شبکه‌های اجتماعی هم دارای مزیتند و هم عیب که باید فرهنگ سازی در این زمینه صورت گیرد افزود: از مزایای شبکه‌های اجتماعی بر نهاد خانواده می توان به ارتباط و تعامل اعضای خانواده علی رغم داشتن بعد مسافت و فاصله افراد با یکدیگر با کمترین هزینه و همچنین استفاده از تجارب دانسته‌های اعضای جامعه بدون نیاز به انجام آزمون و خطا و تجربه توسط خود فرد اشاره کرد.

تاجفر در رابطه با معایب استفاده از شبکه‌های اجتماعی گفت: از معایب این شبکه‌ها عدم آشنایی افراد با نحوه صحیحی استفاده و بهره گیری از این شبکه‌ها و همچنین اتلاف زمان وقت افراد در درون شبکه‌ها که باعث پایین آمدن ارتباط معنوی افراد با هم می‌شود.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان غربی ادامه داد: همچنین وجود تبلیغات ضد دین و ضد فرهنگی در این شبکه‌ها و دسترسی تمامی کاربران به اطلاعات شخصی افراد به فرهنگ اسلامی و بومی جامعه و استحکام نهاد خانواده آسیب می رساند.

وی در خصوص راهکارهای لازم برای کاهش آسیب‌های شبکه های اجتماعی بر نهاد خانواده تصریح کرد: شبکه‌های اجتماعی خواه ناخواه همانند بسیاری از جریان‌های اجتماعی دیگر وارد فرهنگ جوامع شده و با توجه جدی تر به امر آموزش و فرهنگ سازی استفاده صحیح از شبکه‌های مجازی برای شهروندان و همچنین با برنامه ریزی در جهت تاثیر گذاری بر محتوای شبکه های اجتماعی و ارائه الگوهای اسلامی و دینی منطبق با فرهنگ بومی جامعه می توانیم آسیب این شبکه‌ها بر روی نهاد خانواده را کاهش دهیم.

انتهای پیام

کد N833881

وبگردی