آفتاب

وزیر علوم: توجه ویژه‌ای به فعالیت‌های دانشجویی و جوانان داریم

وزیر علوم: توجه ویژه‌ای به فعالیت‌های دانشجویی و جوانان داریم

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: با اجرای درست قانون اساسی هم مردم و هم حاکمیت از منافع بسیاری برخوردار می‌شوند.

به گزارش خبرنگار سرویس دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، محمد فرهادی در اولین همایش بزرگ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران که با همکاری وزارت علوم، وزارت دفاع،‌ معاونت حقوقی ریاست جمهوری و دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شده بود با تبریک اعیاد شعبانیه و گرامیداشت سالروز آزادسازی خرمشهر با بیان خاطره‌ای از زمان جنگ، اظهار کرد: زمان آزادسازی خرمشهر نزدیک آنجا بودیم و به عنوان پزشک با دیگر پزشکان مناطق به بیماران و مجروحین رسیدگی می‌کردیم. بسیاری از فرماندهان آن عملیات که منجر به پیروزی بزرگی برای کشور شد جوانان و دانشجویان بودند. به همین دلیل است که ما امروز توجه ویژه‌ای به فعالیت‌های دانشجویی و جوانان داریم.

وی با اشاره به قانون اساسی کشور،‌ تصریح کرد: قانون اساسی کشور میثاق ملی است و در چارچوب خود دربرگیرنده آمال یک ملت است. قانون اساسی سازوکار رابطه مردم با مردم و مردم با حاکمیت را مشخص می‌کند. مشروعیت قانون اساسی بر همگان ثابت شده است. پس احترام به این قانون احترام به میثاق ملی و ملت است.

فرهادی همچنین گفت: مطابق با قانون اساسی همه سازمان‌ها باید نسبت به اجرای درست این قانون پاسخگو باشند. مشروعیت نظام سیاسی با توجه ویژه به قانون اساسی ممکن می‌شود. نظام آموزش عالی نیز باید ملتزم به قانون اساسی باشد. این نظام رابطه مستقیمی با میثاق ملی دارد چرا که یکی از مهمترین نهادهای جامعه‌پذیری شهروندان است و عدم پایبندی به قانون این نهاد آموزشی را نیز زیر سوال می‌برد.

وی افزود: نظام آموزشی جوانانی را در خود جای داده که آینده کشور را می‌سازند. عدم التزام به قانون اساسی همچنین اعتماد عمومی را از بین می‌برد. قانون تنها راه گذار از ناآرامی‌ها و جلوگیری از تکرار اشتباهات است.

فرهادی اظهار کرد: به همت معاونت حقوقی ریاست جمهوری، معاونت فرهنگی دانشگاه علامه طباطبایی این همایش برای آشنایی و آگاهی با قانون اساسی برگزار شد. امیدواریم این سرآغاز خوبی برای توجه بیشتر به جایگاه قانون اساسی و مسیر اجرایی آن در کشور و جامعه باشد. چرا که با اجرای صحیح قانون اساسی و هم حاکمیت از منافع بسیاری منتفع می‌شوند.

انتهای پیام

کد N833822

وبگردی