آفتاب

افشای همکاری نظامی پنهان ترکیه و رژیم صهیونیستی

افشای همکاری نظامی پنهان ترکیه و رژیم صهیونیستی

در شرایطی که ترکیه مدعی عدم رابطه با رژیم صهیونیستی است، رجب طیب اردوغان در نمایشگاهی از دستاوردهای نظامی مشترک کشورش با این رژیم رونمایی کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهوری ترکیه در نمایشگاه صنایع دفاعی بین‌المللی در استانبول، رشد نفوذ کشورش در تجارت تسلیحات جهانی را پررنگ کرد. وی در جریان بازدید از غرفه کارخانه تسلیحاتی ترکیه موسوم به بی ام سی (BMC) از یک خودروی زرهی هاموی دو دیفرانسیل رونمایی کرد و به "برند جهانی" ترکیه مباهات کرد.

به گزارش اورشلیم پست، اظهارات رئیس‌جمهوری ترکیه درباره صنایع نظامی کشورش در حالی مطرح شد که وی در این نمایشگاه از خودرویی با نام "توفان" (Hurricane) هم رونمایی کرد که با همکاری یک شرکت اسرائیلی ساخته شده بود. این خودرو که بین 9 تا 14 تن وزن دارد، برای حمل حدود هفت تن و برای مشارکت در عملیات‌های شناسایی استفاده می‌شود.

همکاری نظامی ترکیه و رژیم صهیونیستی در حالی فاش شده است که دو طرف منکر هرگونه روابط خصوصا پس از موضع‌گیری‌ها بر سر مسائل مرتبط به غزه هستند. اردوغان معتقد است که رژیم صهیونیستی سیاست "نسل‌کشی" را در قبال غزه در پیش گرفته است و در مقابل آویگدور لیبرمن، وزیر امور خارجه سابق اسرائیل از رهبر ترکیه به عنوان "قلدر ضد یهود" یاد کرده است.

انتهای پیام

کد N833808

وبگردی